Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Threaded View
-
07-04-10, 03:34 #4
Sv: Student: lurer på hvorfor det er "helt uaktuelt" med trygd.
Takk for svar.
Trist med det. Det virker som at for de som er i jobb er det bare krav med 50% mens en student ikke kan studere i det hele tatt? Studiene mine, som jeg delvis har avbrutt nå er godkjent og gir rett til studielån fra lånekassen. Men hvis man ikke tar 30sp og risikerer å ikke bestå eller avbryter må man betale tilbake med en gang osv.Det er ikke lett.
Sykemeldingen/tilretteleggingen gjør selvfølgelig ting bedre, men den gir ikke tilbake tapt tid/penger.
Rehabiliteringspenger er kanskje noe annet?
Jeg mener da at en vennine jeg har, som har ME og studerer deltid får ytelser. Det var også den sykdommen jeg trodde jeg hadde først.
Nei, jeg har jo merket at det ikke er noen magisk pille. Først tenkte jeg bare at det var noe jeg manglet som jeg bare kunne putte inn, og legen virket jo så optimistisk samt "lommelegen". Men ingen lege eller NAV kan overbevise meg om at det er en sykdom som er lett å kontrollere når jeg merker selv at det ikke er det. Ikke hittil ihvertfall.
Satser jo selvfølgelig på å bli frisk. Bare et lite håp jeg har nå.
Håper ingen studenter havner i samme situasjon som meg.
Lignende tråder
-
Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
Av anitab i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 25-09-11, 15:06 -
Lurer litt på noe som kalles "kelp"
Av Bellissimo i forumet Lavt stoffskifte og jodSvar: 2Siste melding: 09-10-09, 23:07 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11

Svar med sitat
Bokmerker