Viser søkeresultater 1 til 10 av 102
Threaded View
-
06-04-07, 11:53 #1
Normale prøver - men mange symptomer
Jeg har i flere år slitt med med stadig flere symptomer som kan ligne på stoffskifteproblemer;
- Nesten alltid trøtt, sliten, føler meg ofte uvel
- Søvnproblemer, vanskelig å sovne, våkner ofte
- "Varm" i halsregionen, varmen brer seg opp i ansiktet, ørene og nedover på ryggen. Det er som en slags "mentol-pastill-følelse" både i og utenpå halsen, (ikke sure oppstøt) og en "klam hånd" rundt halsen.
- Tross denne "varmen" fryser jeg mye
- Ekstra hjerteslag, blir fortere andpusten enn før
- Følelse av å ikke få nok luft (også når jeg er i ro, våkner av og til opp rett etter jeg har falt i søvn, og snapper etter luft)
- Øynene renner ofte når jeg kommer ut (ingen allergier, skjer hele året)
- Oppblåst i magen, småkvalm
- Konsentrasjonsvansker, dårligere hukommelse, veldig vanskelig å sette seg inn i nye ting, orker ikke engasjere meg
Min, mor, mormor, to tanter og en kusine har/har hatt stoffskifteproblemer, kusina mi har lavt stoffskifte, generasjonen over oss hadde høyt.
Mins blodprøver viser flg:
Anti-tpo febr.07: < 5 ( <35)
Fritt t3 febr.07: 4,0 jan-07: 3,7 (3,5 - 6,5)
Fritt t4 febr.07: 14 jan-07: 15 (11 - 23)
S-tsh febr.07: 1,1 jan-07: 1,8 (0,35 - 5,0)
tsh-resep.an febr.07: < 1,5 (ref.verdi ikke opgitt)
Jeg har tatt ultralyd og scintigrafi av skjoldbruskkjertelen, det ble ikke funnet noe unormalt.
Fastlegen min mener det ikke er noe sykdom relatert til skjoldbruskjertelen hos meg, og det samme mente Lommelegens hormonekspert, som jeg også har spurt.
Av øvrige prøvesvar kan jeg nevne nokså høy kortisol; 546 (60-700) og
litt høy kolesterol; 5,8 (3,3 - 6,9) ikke helt ideelt, men ok blir det sagt. B12 er bra; 627 (150-650). Det er noe som heter S-ALP (alkalisk .. som er nokså lavt; 39 (35-105), har det noe med hypofyse og binyrer å gjøre ?
Er det noen av dere kloke hoder som har lyst til å kommentere mine prøvesvar og gi noen råd ? Jeg ser at det er flere av dere som bruker levaxin som har høyere score på T3 og T4 enn jeg, men da hadde dere høyere TSH i utgangspunktet.
Jeg er så sliten nå, det er trøttheten og manglende energi som er det største problemet. Den "varme" halsen bekymrer meg, i begynnelsen var den bare "tilstede" før/under mens, nå kjenner jeg det hele tida. Noen som har kjent noe lignende ?
Spent på svar ... :(
Lignende tråder
-
Hvorfor har jeg fortsatt symptomer når prøvene er normale?
Av Vigdis i forumet Lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 12-01-10, 08:50 -
Fine blodprøver til tross for mange symptomer
Av sisi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 26-10-09, 14:27 -
Mange symptomer over lengre tid, kan noen hjelpe?
Av Kenneth&Lisa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 15-06-09, 06:08 -
Normale prøver – men ikke frisk
Av usansynelig i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 8Siste melding: 28-05-09, 11:18 -
Normale prøver - men mange symptomer, bl.a. varm hals ...
Av Tily i forumet BlodprøverSvar: 11Siste melding: 06-08-07, 22:36

Svar med sitat
Bokmerker