Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Tråd: symptomer siden 1990?
Threaded View
-
12-02-10, 12:12 #6
Sv: symptomer siden 1990?
Du skriver om T4 at det ligger på 140. Du har ikke skrevet nullet ved en fejl, vel? For i så fald måler din læge Total T4 og det kan man ikke bruge til en skid (pardon my french).
Jeg vil derfor råde dig til (forudsat at de 140 ikke er en skrivefejl), at du insisterer fremover, ved de periodiske blodprøver, at det bliver målt både Frit T4 og Frit T3... Sammen med det obligatoriske TSH-tal - vil disse tre prøve kunne evt. varsle hvis noget er ved at ændre sig. Totalt T4 er ubrugeligt til formålet.
Ja, mens TSH-tallet for de fleste andre stofskiftesyge kan være en pest, da lægerne følger det blindt uden hensynstagen til patienternes symptomer - for de opererede (total thyreoctomi) er det livsvigtigt at kende TSH-tallet, netop fordi medicineringen skal tilpasses succesivt sådan, at TSH-tallet er så godt som umålbart, da resterne af kirtlen, helt fra enkelte tiloversblevne celler, kan igen give sig til at vokse...
Når sygeplejersken siger at alle "de andre" tal var meget fine og lå i normal området må det nødvendigvis også omfatte TSH-tallet. Men her er problemet, at TSH-tallet skal ligge langt UNDER normalområdet, for netop at hindre nytilvækst af kirtelresterne, som n`Finn siger. Så her er der noget, der ikke stemmer.
Vil det så sige, at du er ikke er under opsyn af en endokrinolog? Har du været det nogensinde eller er du blevet udskrevet til egen læge direkte fra hospitalet?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hypotyreose siden 1987
Av AnneB i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 24-11-09, 11:19 -
Woodstock 40 år siden!
Av Anisa i forumet Forum: Litt musikkSvar: 0Siste melding: 02-09-09, 21:51 -
Hyperthyreose siden 2000
Av Karianne i forumet Høyt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 30-01-09, 09:08 -
Les på denne siden om ME
Av Tynn Tråd i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 18Siste melding: 01-02-07, 20:00

Svar med sitat
Bokmerker