Viser søkeresultater 1 til 10 av 37
Threaded View
-
18-01-10, 07:51 #10
Sv: Lavt stoffskifte og Grete Roede
Jeg vill bare legge inn min erfaring her i denne slankedebatten.
Hadde noen spurt med for 5 år siden hadde jeg sikkert også ment at fett er farlig og lavkalori mat er sunt. Men dette tror jeg ikke lenger.
For meg er absolutt LCHF - Low carb high fat veien å gå.
Men dette er ikke en diett eller et program - det er en livsstil og en måte å leve på som kan kan følge hele livet.
Det som jeg har merket med denne kosten er at så fort jeg er kommet igang - etter ca 1 uke får jeg masse energi! Og det er jo ikke akuratt vanlig for en med lavt stoffskifte. Jeg begynte om igjen på lavkarbo for ca. 3 uker siden -etter noen uker med utskeielse i julen - og senest her om dagen sier samboern "herlighet så mye energi du har a!" hehe. Og sist gang jeg startet (i mai 2009 og da var jeg flink helt til november) så kunne jeg halvere lavaxin dosen in fra 100 til 50 siden stoffskiftet ble så mye bedre. Og det samme tror jeg resultatene viser nå -jeg kjenner på kroppen at stoffskiftet er høyere.
Kolesterolet mitt går ned på lavkarbo - dette har reddet meg fra statin behandling. Jeg har gikk ned 9 kg fra mai til september men har gått opp 4 igjen i julen. Men er nå igang igjen. Maten er kjempegod og man er aldri sulten!
Men det viktigste synes jeg er nettopp det at denne type mat fungerer veldig bra for oss med stoffskifte sykdom - karbohydrater gjør oss syke og svake.
Selvfølgelig kan man gå ned i vekt av lavkalori også men jeg tror ikke det er bra på sikt og i hvertfall ikke for oss stoffskiftesyke.
Anbefaler boken "bedre uten brød"
http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8292605177
også har det kommet en ny bok til som skal være bra:
http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8292605584
Det var mine erfaringer!
Lykke til med slankingen!Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker