Viser søkeresultater 1 til 10 av 37
Threaded View
-
17-01-10, 19:56 #9
Sv: Lavt stoffskifte og Grete Roede
Mamma har lavt stoffskifte. Hun gikk OPP i vekt på Grethe Roede!

Jeg ser jo at dette fungerer for noen, spm er hvor lenge det evt varer og om de klarer å holde det. Personlig har jeg overhodet ingen tro på å telle kalorier. Jeg gikk ned 50 kg på fire mnd. Jeg begynte på Armour, kuttet ut gluten, melk og sukker og ting jeg ikke tålte. Jeg spiste MASSE mat, så mye jeg bare greide å stappe i meg, åtte ganger om dagen, masse, masse fett, total fysisk inaktivitet (tok drosje til stadighet, tok bussen selv om jeg bare skulle et stopp osv) og (sukker-og melkefri) sjokolade hver dag. Telte aldri kalorier og null trening altså. Jeg gjorde det totalt motsatte av hva jeg alltid har fått beskjed om å gjøre og har holdt vekta i fire år.
Og jeg har slitt med dette hele livet...
Fett er, som Anisa skriver, kjempeviktig og det er farlig å kutte det ut. Melk f.eks. Skummet melk er nesten ren laktose, dvs melkesukker. I den grad jeg får i meg kumelk er det kun kremfløte, smør og de feiteste ostene. Ingen melkesukker, bare fett og proteiner, noe kroppen min ihvertfall responderer bedre på kjemisk sett.
Vet dere hvordan man finner ut hvor mange kalorier som er i mat?
Man tar et gram av den aktuelle matvaren - og setter fyr på den!!! Så måler man tiden det tar før den er helt karbonisert, dvs bare aske igjen. Jo lenger tid jo flere kalorier. Så selvfølgelig har fett masse kalorier, det består for det meste av vann og tar en evighet å brenne opp...Men mennesker er ikke en forbrenningsmotor! Vi er en kjemisk-elektrisk motor. Hva i alle dager kalorier har å gjøre med hvordan kroppen reagerer kjemisk (dvs magesyrer og hormoner) på hva vi putter i oss, vel, det er jo bare sprøyt
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker