Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Ingvild?

Føler du aldrig nogensinde sult, mens du praktiserer "Grete Roede"? Og hvordan vedligeholder du vægttabet når du vender tilbage til "normalt" kalorieforbrug? Eller går du permanent på 1500 kalorier/dag?

Og så det sidste: bruger du nogen form for tilskud af vitaminer/mineraler og fedtsyrer sideløbende med din Grete-Roede-kost-princip

Jeg går ud fra, at du ikke ammer mere.
Nei, jeg er aldri sulten, har aldri vært sulten mens jeg har gått på GR! Det er nok fordi ved å gå på Greteroede så får en i seg masse fiber i form av grønnsaker og grovt brød som gir en veldig god metthetsfølelse. Fordi en ikke reduserer maks på matinntaket (minus ca 500 kcal pr dag er jo ikke så mye mat egentlig) og ikke går for raskt ned i vekt, åpner jo det også for at en ikke føler sult!

Nei, ikke 1500 kcal per dag (men som sagt ant kcal er alltid individuelt fra person til person, kommer ann på vekt, høyde, alder, akt. nivå mm) etter en er ferdig på kurs. En må opp igjen på vanlig energiforbruk, for meg var det ca 2400 kcal, ellers så vil en kunne risikere å gå opp i vekt ved selv de minste utskeielser. Og en må gradvis øke energiinntaket med ca 200 kcal per uke, så kroppen venner seg til økt matmengde

Jeg syntes det var litt vanskelig å holde seg der, men det er jo med Greteroede som med alle andre vektredusksjonsmetoder, en lærer mens en går...og endringene sitter i HODET...det blir feil å tro at en lærer å legge om sine vaner ved første forsøk...Jeg er ennå ikke ved veis ende i å omlegge mine matvaner, men jeg kan med sikkerhet si at jeg ivertfall lever mye sunnere nå enn hva jeg gjorde, og at jeg er godt på vei og mye mer bevisst på eget kosthold!

I tilegg til sunn mat, bør en ta multivitamintabl. og Tran daglig.

Ammer ikke lengre nei, slanking og amming hører ikke sammmen Har aldri ammet,skal sies