Viser søkeresultater 1 til 10 av 28
Tråd: Lavkarbo - Er det dyrt?
Threaded View
-
16-01-10, 00:54 #18
Sv: Lavkarbo - Er det dyrt?
Hint Hint
Når jeg handler i sverige pleier jeg å dra på Norby senteret, og Norby matbutikk, orker ikke Maxi det er altfor stort og folksomt,
dessuten har jeg vært der så mange ganger at jeg vet hvor alt er,
faste rutiner der er veldig greit for da blir ikke harry turen så altfor slitsom,
der kjøper jeg bestandig karbonade deig, den ligger vel midt imellom vår kjøttdeig og karbo deig, inneholder ikkenoe særlig tilsetning i forhold til det vi kjøper her.
Hele oksesteker kjøper jeg bestandig flere av, pleier å koste ca 79 kr pr kg,
de er kjempefine og dem bruker jeg til masse, stek,lapskaus,biff,pytt osv.
kyllingfiletene i de hvite og gjennomsiktige posene er også veldig bra, ikke mye vann etc, blir faktisk mye mer kylling igjen etter steking enn prior til og med.
De har også store poser med røkt strimlet flesk, det bruker jeg i omeletter,pastaretter(fullkorn), fersk suppe, ertesuppe etc.
Alle disse tingene er billige og anvendelige til masse forskjellig,
jeg har helt sluttet med å kjøpe masse forskjellig da noe kan brukes til nesten alt.
Jeg bruker også litt byggris i supper og grønnsaksretter, blir litt mer hold i dem.
Ellers er det veldig lurt å lage scones fra oppskriften til Vigdis og bruke i steden for baguetter etc. de andre som spiser har ikke vondt av det de ikke vet,
dessuten er det veldig ålreit å lage eget kryddersmør,
i det kan man putte mye godt..
jeg har begynt å lage en del lavkarbo mat men gjemmer bokser og poser,
det er litt psykisk og ingen har bemerket noe.
Har også kjøpt en del av den brasilianske indrefileten som ligger i fryserne i butikkene her hjemme,
pleier å liggge på ca 179 kr kg og til hjemmepris er ikke det så ille,
det er som regel nok til et par dager,
og uttrykket kjøtt som er så mørt at det smelter i munnen får en helt ny betydning,
de som er på Rema 1000 nå om dagen er ihvertfall helt nydelige,
og med masse gode ovnsstekte grønnsaker og hjemmelaget kryddersmør og bakt potet,
fy søren!!!!!!!Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
Lignende tråder
-
Lavkarbo links
Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 4Siste melding: 14-04-11, 08:32 -
Lavkarbo oppskriftsbøker
Av Carro i forumet Bøker om kostholdSvar: 8Siste melding: 31-03-10, 07:48 -
Lavkarbo på Youtube
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 02-08-09, 03:48 -
Minus 45 på lavkarbo
Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 19-07-09, 16:29 -
Lavkarbo-kurser
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 08-07-09, 13:37

Svar med sitat
Bokmerker