Dette kjenner jeg meg godt igjen i! Fikk konstatert hypotyreose for 11 år siden. De første årene brukte jeg Tyroxin, så en miks av Tyroxin og Liothyronin (tror jeg det het), og de siste 5 årene har jeg kun brukt Armour. Siden starten har jeg logga samtlige blodprøve svar mot hvordan jeg faktisk har det, og har sett at ved lav TSH (<0.1) og høy FT4 (>20) så er formen ganske bra - grei energi og lite brain-fog (som er de symptomene jeg sliter mest med). Ble satt på Armour av en endokrinolog, som jeg er hos 1-2 ganger/år. Armour har funka veldig bra på meg, men det siste året har formen blitt gradvis verre. Var hos legen senest i går, uten at det hjalp noe som helst. Så da gjør jeg som før - øker dosen gradvis! Legen tviholder på TSH, og sier at siden den holder seg stabilt på <0.01 (og som oftest
nedenfor referanseområdet) så har det INGEN hensikt å øke Armour dosen. Jeg har gjentatt at jeg har det bra når FT4 er over 20, og at den det siste året har gått fra 18 til 12.
Jeg aner ikke ref-området hos den laben jeg bruker, men har brukt den samme i mange år slik at mine prøvesvar er greie å sammenligne fra prøve til prøve.