Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Smerter og kalsium
Threaded View
-
12-01-10, 21:53 #1
Smerter og kalsium
Jeg hadde noen uker i desember litt for høyt stoffskifte. Stoffskiftet mitt har enda ikke blitt stabilt, så det går litt opp og ned. Uansett, den perioden det var høy, fikk jeg smerter i kroppen. Det føltes ikke ut som om det var i musklene, men heller "pulserende" smerter i skjelettet. Noen ganger i armen, noen ganger i bena, fingrene osv. Nå er ikke stoffskiftet mitt lenger for høyt, og selv dager der jeg føler at det er lavt, har jeg fortsatt smerter. De er dog ikke like sterke som før.
Har søkt litt på nettet, og funnet blant annet en artikkel (http://www.lommelegen.no/320543/trot...-kalk-i-blodet) om forhøyet kalk i blodet. Der står det blant annet at høyt stoffskifte fører til at kalsium frigjøres øker kalket i blodet. Dette kan blant annet gi smerter i kroppen.
Er det noe som har erfaring fra lignende? Pleier det å gå over av seg selv hvis stoffskiftet fortsetter å være lavt/normalt? Er åpen for at det kan skyldes andre ting, men anser dette som mest sannsynlig.
Lignende tråder
-
Kalsium - løgnen: Det er mineraler vi trenger mer av, ikke kalsium.
Av Thomas W H i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 18Siste melding: 26-11-11, 11:44 -
Kalsium i mat. Forslag??
Av DALIA i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 8Siste melding: 17-04-08, 22:27 -
Kalsium tilskudd når man tar liotyronin
Av gutt_81 i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 2Siste melding: 17-07-07, 21:22 -
For høy kalsium
Av Stina i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 5Siste melding: 18-04-07, 22:33

Svar med sitat
Bokmerker