Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
04-01-10, 08:01 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Jeg blir hele tiden litt bedre. Og det er fantastisk! Jeg nyter å kjenne de små fremskrittene, kunne glede meg over å klare et besøk hos venner som varer i tre timer! Det er en rekord å glede seg over.
Kom over en artikkel om binyrebarksvikt http://content.nejm.org/cgi/content/full/341/14/1073 Hvor det snakkes om at DHEA kan være essensiell dersom det ikke er bedring å spore. og at det kan være nødvendig med tilskudd av DHEA. Ordet dehydroepiandrosterone og dehydroepiandrosterone sulfat brukes i artikkelen om DHEA, bare så du ikke blir forvirret (det ble jeg til å begynne med). Det er jo ikke aktuelt for meg, foreløpig, men kanskje noe å sette seg inn i for andre her på forummet? Jeg er jo ikke lege, og føler meg temmelig forvirret over endel komplekse artikler. Men kroppen er et spennede mysterium, vi får grave videre og bli kloke og friskere

Wikipedia om DHEA eller Dehydroepiandrosterone http://en.wikipedia.org/wiki/Dehydroepiandrosterone "Regular exercise is known to increase DHEA production in the body". Altså jevnlig trening øker DHEA! Så bra! Da er det bare å fortsette å bruke kroppen.
"DHEA is produced from cholesterol through two cytochrome P450 enzymes. Cholesterol is converted to pregnenolone by the enzyme P450 scc (side chain cleavage); then another enzyme, CYP17A1, converts pregnenolone to 17α-Hydroxypregnenolone and then to DHEA". Kort oversettelse: DHEA produseres fra kolesterol og videre til pregnenolone, som konverteeres til DHEA. Da vil jeg anta at dersom noen trenger tilskudd av DHEA kan man like godt gå til den opprinnelige kilden, nemlig pregnenolone, og la kroppen ta konverteringen?Sist endret av Vigdis; 04-01-10 kl 08:11 Begrunnelse: Tilleggg
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker