Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
22-11-09, 09:20 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
n´Finn: Det er noe som heter HPA-axis (mener det er Hypotalamus-Pittuary-Adrenal). Mine leseferdigheter sank jo til null under den verste seniliteten, men er nå litt på vei opp. Men jeg har en følelse av at HPA-axis kan være viktig for oss med trøbbel i binyrene=Adrenal, altså en bit av denne hormonaksen. Noen som har lest noe? Jeg må lese mer. Det er begrenset hvor lenge jeg orker å lese hver dag, må hvile mye. Og i natt hadde jeg en sånn natt med nesten ikke søvn. Da blir dagen, og konsentrasjonen på tungt medinsk lesestoff deretter.
Gunnda: Jo, jeg tviler på om den endoen jeg var hos mener jeg lider av noe som helst. Han vil sikkert ikke gi meg noe som helst av papir, eller medisin. Han er vissnok god på å sette ME diagnose på de stoffskiftepasientene han ikke gidder mer med...
Problemet for mange er jo at de er for syke til å krangle med systemet, og de har gjerne dårlig økonomi i utgangspunket. En spiral som er vanskelig å komme ut av. Jeg håper du finner ut av hvilke grep du kan gjøre for å bli bedre. Jeg har forstått det slik at vi må regne med oppturer og nedturer i rikt monn før vi kjenner bedring. Jeg, som er et meget utålmodig menneske, må lære meg tålmodighet....• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker