Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
19-10-09, 09:34 #1
Skal jeg takke ja til operationen?
Hej
Jeg er ny bruger på dette forum men er "gammel" stofskifte patient. Jeg har været i behandling for forhøjet stofskifte siden 1996. Har fået Thycapzol og Eltroxin og det har gået rigtig fint indtil får 11/2 år siden.
Jeg havde en stresset og turbulent tid - det påvirkede mit stofskifte og jeg måtte sættes op i medicin en periode. Da stofskiftet igen var normalt ville lægen stoppe med nedskæringen på medicin da jeg fik 100microgram Eltroxin og 10 mg Thycapzol. De foregående 11 år jeg jeg lagt fast på 50 microgram Eltroxin og 5 mg Thycapzol og haft det godt.
Selvom mine tal var normale havde jeg det ikke godt og jeg foreslog lægen at trappe ned til den medicin dosis jeg fik de foregående år. Det måtte jeg ikke da mine tal jo var fine.
Jeg har i de 11/2 år haft følelsen af at det stresser i min krop og har slet ikke fundet den ro som jeg plejer at have. Der er også kommet muskel smerter.
Efter eget forlangende får jeg så en henvisning til Odense hvor jeg så får at vide ar jeg skal trappes ud af medicinen - at jeg har fået den i alt for lang tid - at medicinen kan skade lever, muskler, hjerte og hjerne. Jeg får scannet skjoldbruskkirtlen or første gang siden 1996 og det viser at den er indvoksende, forstørret og sidder og trykker let på mit luftrør. Lægen anbefalede at få fjernet hele kirtlen og så blive styrret af Eltroxin resten af livet.
Min sygdom er autoimmun og jeg har lette øjensymptomer i det ene øje som aldrig er forsvundet. Lægen lovede det ville forsvinde helt.
Så kommer jeg til mine spørgsmål:
Jeg er absolut ikke vild med tanken om at fjerne et fungerende organ og blive total afhængdig og medicin. Jeg vil meget gerne høre fra andre der er opereret .
Jeg har hørt at der kan opstå problemer med kalkstofskiftet bagefter og at flere ikke kan styre vægten og tager mange kilo på uden at ændre kosten og hverdagen.
Min kirtel er vokset den senere tid pga alt den stress jeg har haft i kroppen. Er der erfaringer omkring at den kan "skrumpe" lidt igen med tiden ??
Jeg er ved at blive udtrappet ud af medicinen og skal se hvordan jeg kan klare den uden - lægen mente at stofskiftet igen vil blive for højt fordi kirtlen er vokset - nogen erfarringer omkring dette ??
Jeg håber meget at I på siden kan give mig nogle gode råd - jeg er bare så forvirret og kan ikke beslutte om jeg skal takke ja til operationen.
Kh LHFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Når skal vi ta pillene?
Av Vigdis i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 02-02-10, 09:09 -
Skal det ta så lang tid?
Av Lillejenta i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 03-11-08, 16:40 -
Skal vi engasjere oss...?
Av pling i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 35Siste melding: 05-04-07, 21:04 -
Jeg skal på skole
Av skaye i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 5Siste melding: 10-03-07, 11:39 -
En mnd på 100 mikrogram Levaxin, og merker ingen bedring
Av mona? i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 22-05-05, 17:24

Svar med sitat
Bokmerker