Sitat Opprinnelig skrevet av rainbow Vis post
En diagnose gir støtte og forståelse, både i helsevesenet, i familien og i samfunnet generelt. Jeg er lei av at det stilles helt urealistiske krav og forventninger til hva jeg skal klare å prestere i hverdagen.
Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Er man syk, så er men det. En diagnose kan jo formodentlig bedre på sin situasjon. Om det gjelder ubetingnet - og for oss med lavt stoffskifte er jeg nok mer reservert til.

Selv i familiære forhold er det mange som sliter med å nå frem med hva vi sliter med. Til og med mange leger tror jo at vi er friske bare vi får Levaxin.......
Enig med n`Finn. Spar dig selv for yderligere belastning, som følger med skuffelserne forbundet med, at en hypothyreose-diagnose (eller andre diagnoser på "usynlige" sygdomme) pr automatik kommer til at vække forståelse for een og ens situation i omgivelserne. Det sker kun undtagelsesvist for de få, mens de fleste bliver ved med at trække det (alt for) store læs i dagligdagen, fordi samfundet og familierne ikke forstår hvad de ikke selv kan se/røre ved.

Dermed er det ikke sagt, at du ikke skulle blive en af de heldige. Men skulle det gå anderledes, spild ikke din kostbare energi på at forvente fra andre, hvad de måske ikke er i stand til at indse/yde. Mange mennesker lider under den begrænsning, at hvad de ikke selv kan se og røre ved - det tror de ikke på. Og så er de (den type) endda stolte af det....

Rigtig god bedring til dig