Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
21-06-09, 11:02 #1
Hvor fort endres verdiene? Bør jeg ta ny prøve denne uka?
Har altså lavt stoffskifte og går på Levaxin og har fungert utmerket fram til for 2 mnd siden. Kan nevne at jeg prøver å bli gravid og har prøvd siden februar.
For 2 mnd siden var verdiene: TSH: 0,66, Fritt T4:11, Fritt T3: 4,4.
Endokrinologen mente verdiene var perfekte og ville ta meg helt av Levaxin 1 måned for å se om verdiene holdt seg stabile. Her er resultatet 1 mnd senere:
TSH: 34, Fritt T4:6, Fritt T3: 4. Altså gått ned til helt lavt stoffskifte igjen.
Ergo må jeg gå på Levaxin hele livet.
Legen satte meg på 100 mg Levaxin i 2 uker for så å ta nye prøver. De var:
TSH: 1,3, Fritt T4: 15, Fritt T3: 4,7. Legen mener verdiene er perfekte og vil holde meg på 100 mg med kontroll til høsten. Han mener vi har funnet rett dosering. (Dette var 4. juni)
Problemet er at i vinter når jeg også gikk på 100 mg ble stoffskiftet for høyt og vi ble enige om å gå ned til 50 mg. Etter noen måneder på 50 mg ble verdiene perfekte og det var da han tok meg helt av Levaxinen. Jeg mener dermed at 50 mg er riktig dosering, og ikke 100 mg. Så fikk mast meg til nye blodprøver nå 1 måned etter siste. De skal tas om ca. 2 uker. Problemet er at jeg merker på kroppen at doseringen er for høy, og jeg tror stoffskiftet er på full fart opp. Har fått økt forbrenning plutselig, veldig rastløs, varm osv.
Lurer på om jeg kanskje bør gå og ta nye prøver allerede denne uka istedetfor å vente til neste? Hvor fort kan egentlig verdiene svinge?
Har eggløsning om 1 uke og håper ikke verdiene har stiget så mye at det ødelegger.
Lignende tråder
-
Jeg har fått testet min datter for evt. lavt stoffskifte.
Av Aurora Sophie i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 13Siste melding: 29-04-08, 22:37 -
Hvor fort får man operasjon etter påvist kreft..?
Av Stølen i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 1Siste melding: 09-01-08, 09:50 -
Hvor fort merker man virkning på levothyroksin?
Av såga i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 09-08-07, 13:40 -
nå har jeg fått verdiene
Av serafina i forumet Normalverdiene?Svar: 6Siste melding: 09-05-05, 11:02

Svar med sitat
Bokmerker