Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
23-05-09, 16:33 #3
Sv: veldig høy puls ved trening
Dette med puls er som kjent svært individuelt. Som dere begge er jeg også relativt raskt oppe i en puls på 140-150 ved lett jogging og møter jeg en motbakke, ja da ser jeg de høye tall. Men her er det også store dagsvariasjoner. Nå skal ikke jeg skryte på meg at jeg er godt trent her heller. Jeg har i de senere år lagt meg på det vi kan kalle mosjonistnivå, trening for velvære. Da det motsatte gang på gang har krevd for lang restitusjon. Jeg vil heller være i litt aktivitet hver dag enn å trene hardt et par ganger i uka. Men våre ambisjoner for hva vi ønsker å oppnå kan selvsagt være svært ulikt. Du er jo bare ungjenta i forhold til meg Serena

Jeg kjenner godt at formen blir bedre ved trening. Jeg blir sterkere, mer utholdende og får bedre kondisjon. Det ser jeg godt på hvor lenge jeg kan ligge høyt i puls i dag sammenlignet med noen år tilbake. Det betyr at jeg nyttigjør meg treninga og den gir meg det viktigste av alt mer energi og jeg blir glad av det. Overdriver jeg derimot, som jeg kan ha en tendens til når jeg blir ivrig (særlig ved intervalltrening), kan det føre til et par dager hvor jeg er helt pumpa.
Jeg ser derfor ingen grunn til å på hver trening presse meg opp mot maxpuls, av og til derimot kan det også gi en god følelse. Det er noe med å yte max som gir en tilfredstillende følelse. Men å trene i pulsintervall på 140-160 gir den effekten jeg ønsker meg og jeg har ingen ambisjoner om annet enn at dette skal gjøre meg godt jeg da
Jeg er rett og slett glad for dager jeg klarer å være aktiv, derfor blir puls litt sekundært av og til. Blir jeg varm og svett, har jeg hatt ei god økt
Lignende tråder
-
Lav puls...
Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 3Siste melding: 05-10-08, 18:59 -
Rar puls rett etter trening
Av litza i forumet Høyt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 03-10-07, 18:07 -
Trening og puls
Av bambi i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 4Siste melding: 23-03-07, 19:15 -
Puls...
Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 1Siste melding: 21-03-07, 23:43 -
Syk puls...
Av Maia i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 9Siste melding: 06-01-07, 14:59

Svar med sitat
Bokmerker