Hei

Jeg har vært døv og blind i 30 år. I 1979 fjernet jeg skjoldbrukskjertelen. Fikk først struma som jeg gikk med i 2 år. Det var arvelig, men så ble kreften oppdaget. Er født i tiden med atom spregningene ved Novaia Zemla. Fikk stort sett min syntetiske thyroxin og fikk regulert dosen, mens jeg 6 år etter var gravid og fikk halvert dosen av min fastlege. Protesterte, men fikk ingen samtykke fra helsevesnet om feilbehandling under graviditeten før etter fødselen. Men barnet har aldri blitt undersøkt og jeg har særlig i den siste tiden vært bekymret for at dette også har påvirket hans hormonbalanse. Så kom jeg grytidlig i overgangsalderen og spurte om det kunne henge sammen med min hypoterose. Den kvinnelige gynokologen fortalte meg at slik hang det ikke sammen og jeg resignerte. Siden har jeg vært i mer eller mindre konstant overgangsalder, ca 9 år. Men nå nekter kroppen og jeg har flere plager, dårlig fordøyelse, utslett i håndflatene, søvnproblemer, tåler ikke stress og har utviklet tåkehjerne. På jakt etter svar som jeg aldri i løpet av 30 år har fått av det norske helsevesen, kom jeg over dette forum. Stor takk. Jeg skjønner nå at jeg må ta kontrollen over egen kropp, men jeg skjønner også at det krever energi og studier. SÅ glad jeg fant siden.