Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
28-04-09, 10:56 #1
Lavt stoffskifte -hva gjør jeg nå?
Ringte legekontoret og har fått bekreftet lavt stoffskifte. Hvor lavt/ prøveresultat ville de ikke si på telefonen, måtte vente på brev i posten. De ville bare si at det ikke var lavt nok for medisinering og at de ville ha meg tilbake på en kontroll om 1 mnd.
For 3,5 år siden sjekket jeg også stoffskiftet. Da var det høyt, og ved neste kontrollmåling var det ok.
Hvordan kan det ha seg at det var høyt for 3,5 år siden og nå plutselig lavt?
Grunnen til at jeg dengang sjekket meg var pga hjertebank. I perioden etter prøven har jeg klart å roe ned livet litt når jeg har kjent hjertebanken lik at det har forsvunnet og i mitt hode "stoffskiftet har stabilisert seg" Vet ikke om det er tilfellet men det er iallefall slik jeg har tenkt.
Nå er ungene større og krever mer, jeg jobber 100 % og derfor liten mulighet til å roe ned livet slik som før.
Når jeg ser på forumet her så virker det som om medisinering er et sjansespill. Kanskje treffer man og kanskje treffer man ikk. Derfor lurer jeg på om det kan være en fordel og be legen om en sykemelding for å få muligheten til å slappe av litt og se om det stabiliserer seg selv (hvis det skjer og hvordan jeg da skal løse problemet når jeg begynner i jobb igjen aner jeg ikke men den tid den sorg) før jeg evt ber om medisiner.
Vet faktisk ikke om jeg orker å gå å vente i først 1 mnd på ny prøve og deretter kanskje 1 mnd på å få en legetime (lang ventetid på "ikke akutte" tilfeller) for så å vente 2-3 mnd for å SE om medisinene virker. Nå har jeg gått i 4 mnd totalt tom for energi, gått opp 7 kg, og eneste jeg drømmer om er å få sove. Kjører karusell (svimler
) mange ganger i løpet av jobb, og klarer ikke å utføre jobben min skikkelig pga mangel på konsentrasjon. Vet ikke om jeg orker å gå slik 4 mnd til bare for å se om noe skjer..
Hva mener dere? Bør jeg bare vente å se, eller bør jeg be om en sykemelding for å se om jeg kan slippe medisiner?
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt stoffskifte?
Av Tone i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 30-01-09, 19:30 -
kan jeg ha lavt stoffskifte?
Av tor31 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 50Siste melding: 26-05-07, 19:20 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat
Bokmerker