Kjære Maud Angelica (Behn?)

Jeg syntes ikke FT4-nivået ditt er så veldig flott, egentlig. Teoretisk sett kunne du ha fungert kjempebra på det nivået fordi vi alle har våre egne ideelle tall. Du kan fungere bra på 10.0, mens en annen kan fungere svært dårlig på 10.0. Men det viktigste her er at du IKKE fungerer bra, og når blodprøven din i tillegg viser at du ligger litt lavt sammenlignet med gjennomsnittet, kan dette være grunn nok til at du trenger behandling.

Se på meg, feks. - Jeg har alltid hatt perfekte blodprøver jeg. Men formen min har alltid vært elendig. Den eneste perioden jeg har følt meg bra i de siste 18 årene har vært de 10 årene jeg tok Levaxin.

Ellers minner din historie meg mye om min: Du har rast opp i vekt (vekten min økte med over 50 kilo på noen få år, helt uten videre...), klarer ikke å trene skikkelig, og spiser normalkost.

IKKE la legen din fortelle deg at verdiene dine er normale og at alt er fint. (har fått den GJENTATTE ganger selv!) - Stol på hvordan du føler deg. Føler du deg elendig, krev å få behandling! Får du ikke det av fastlegen din, oppsøk spesialist som behandler deg på null komma niks.

Ang. blodprøvene dine for 6 mns siden kontra i dag, joda, stoffskiftet svinger naturlig, men sett at det ikke gjorde det på disse to prøvene, så har du fått lavere stoffskifte nå. Og det kan henge sammen med TSH'en din som har økt litt. (Folkens, back meg opp litt her! Hehe..)

Livet ditt har ikke vært optimalt på over 2 år nå (basert på at du sa du har gått opp i vekt de siste 2 årene) og det blir bare verre og verre, ikkesant? På tide å snu rundt på ting, og sette igang livet igjen!

Du trenger nok stoffskiftemedisin...

Det er så "morsomt" å se at samme historie gjentar seg gang på gang. Folk blir dårlige. Slitne. De kan gå opp i vekt. Mange har uvvikende blodprøver, men får fortsatt ikke hjelp, fordi legene ser på blodprøven helt blindt, og ser at verdiene er "innenfor normalen". Dermed er man altså helt frisk. Neste gang kaller de deg hypokonder fordi du klager igjen. Been there, done that. Det verste er jo når man har HELT perfekte blodprøver (som jeg hadde og fortsatt har) - Da er det så og si INGEN i helsevesenet som tror på deg hvis du sier du er dårlig. Nei, det er noe surr alt det der. Stå på ditt! Ikke la noen fortelle deg hvordan du føler deg. Det vet du best, uansett. Hvordan Du føler Deg!

Dette ordner seg!!

Mvh.
Thomas