Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Threaded View
-
03-04-09, 16:47 #1
Bruker
- Medlem siden
- Apr 2009
- Meldinger
- 8
Mine resultater på blodprøver... Noen tips? :)
Hei!
Jeg er ny her på forumet, og har de siste 2 ukene fått mistanke om at jeg har litt lavt stoffskifte. I mange mnd. nå har jeg hatt "alle" symptomene på lavt stoffskifte, men ikke tenkt i den retningen i det hele tatt. Til tross for at min mor har det.
Jeg var til legen denne uken og tok blodprøver.
De viste: TSH: 2,4 FT4 10,6 FT3 4,7
Dette vet jeg er innenfor "normalen", men FT4 ligger jo veldig lavt da. Hvor mye innvirkning har FT4 alene? Hva sier blodprøven?
Jeg ringte også til mitt gamle legesenter for å høre om de hadde testet meg for dette tidligere, siden jeg har vært der å "klaget" på at jeg er sliten, trøtt osv. De verdiene jeg hadde da (oktober -08) var: TSH: 2,1 FT4 11,4.
Altså, det har blitt dårligere siden da!? Hva sier det om mitt stoffskifte? Er det veldig lite forandring på 6mnd., eller kan stoffskiftet svinge opp og ned av seg selv?
Uansett, resultatene jeg fikk i dag ble regnet som greie, og jeg fikk vite at de var normale. Jeg forlangte en ny time til legen for å snakke om dette. Jeg har jo lest om andre her som får medisiner med "bedre" verdier enn mine... Og med tanke på hvordan formen min er, så vil jeg det.
Jeg er sliten nesten hele tiden, og veldig mye trøtt. Har alltid levd ganske aktivt. Hadde trivselsvekt på 64kg (er 170 høy), men har nå "rast" opp til 78kg på 2 år, uten noen spesiell endring i matvaner. Prøver så godt jeg kan å trene, men det gir meg ikke like mye som før. Akkurat som om treningen tapper meg helt for energi.
Noen som har råd, tips?
Eventuel råd om hva jeg kan si til legen, slik at hun tar meg mer seriøst? Jeg er så lei av å ha det slik....:(
Jeg er 26år (om det skulle ha noen betydning.)For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Litt usikker på resultater -vil noen hjelpe?
Av Elinn i forumet BlodprøverSvar: 10Siste melding: 25-09-08, 18:30 -
kan nogle tyde mine blodprøver???
Av solskin i forumet BlodprøverSvar: 6Siste melding: 04-08-08, 22:10 -
Trenger hjelp til å tolke mine blodprøver
Av Birgithe i forumet BlodprøverSvar: 8Siste melding: 11-07-08, 23:49 -
Mine blodprøver
Av glaboy i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 24-09-07, 21:03 -
Idrett enten før eller etter man fikk lavt stoffskifte?
Av sportyBoy i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 20Siste melding: 02-07-05, 12:00

Svar med sitat
Bokmerker