Takk Vigdis og Thomas!

Ja, dette er et fantastisk forum å tusle rundt på, og noe av det jeg liker aller best er at det finnes så mange forskjellige erfaringer her, og at personene bak erfaringene får lov til å skinne gjennom i det man skriver. Derfor blir det litt trist for meg at svar på et spørsmål jeg har stilt fører til en stor debatt om respekt og hva man skal få lov til å skrive eller ikke. På den andre siden er en debatt om at vi skal vise respekt for hverandre alltid viktig og velkommen for min del iallefall...

Som Vigdis skriver, så er venner også uenige fra tid til annen, og selvfølgelig kommer det både diskusjoner og krangler. I det store og hele er dette bare sunt, for man vet at man er glad i hverandre og respekterer hverandre. På et forum som dette skal det selvfølgelig være på samme måte. Vi er her fordi vi trenger støtte, opplysning osv på grunn av vår situasjon, og finner venner/samtalepartnere her inne. En viktig forskjell mellom din venn i nabohuset og din venn her inne, er at din venn her inne kanskje kun kjenner en meget begrenset del av deg, og da er det ekstra viktig å tydeliggjøre at du respekter vedkommende når uenighetene kommer. Det ligger vel også noe i å tydeliggjøre at man diskuterer sak og ikke person. Selv om jeg tåler denne debatten og ikke forsvinner av den grunn, så kunne debatten like godt kommet av en annens innlegg som ikke var like trygg.

Så håper jeg vi kan fortsette å snakke med hverandre, og dele både erfaringer og uenigheter på en måte som ikke ødelegger for forumet og enkeltpersoner.

Håper alle får en så fin dag som mulig!