Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
17-03-09, 18:11 #4
Sv: Kender nogen forløbet af Hashimoto? Er uden medicin-men har det godt...hvorfor??
Tak for svar Hildemor.
Min læge og endo. har ikke sagt det direkte, men da jeg blev opereret, fik jeg at vide, der var inflamation i kirtlen - så du har måske ikke læst hele linken. Sidenhen har jeg via agtindsigt set det står mange steder - både fra sygehus og journal fra min endo. De kalder det bare ikke Hashimotos, men autoimmun thyreoiditis. Det er en langsom progredierende thyreoidit. M.h.t. knuden skrev syghuset, atoksisk struma med solitær adenom.
Jeg har så godt som været hele spektrummet igennem ang. symptomer, igennem årene! Indtil for ca 2 uge siden var det især denne snurren i hænder og fødder (ubehagelig når hælene hvilede mod et underlag) - en form for karpal tunnel syndrom om morgenen, havde haft tiltagende øjenproblemer - svien, utrolig træt i øjenomgivelserne (træt i hjernen), købte brille - armene var blevet for korte
- det hjalp, når jeg skulle læse, men efter en stund løb øjnene i vand. Ja o.s.v., o.s.v.
For ca. 3 uger siden var jeg 1 mdr. i jobtræning (stoppede fordi de alligevel ikke havde noget til mig at lave), der var jeg ofte træt i hjernen, hvor jeg ikke kunne koncentrer mig - og tage imod ret meget information ad gangen.
Det var noget forfædeligt noget i december, både nogle dage efter jeg ikke tog Armour mere, og da jeg forsøgte at tage Armour igen. I hele tiden herefter (gradvis bedre og bedre) har jeg haft ondt i hals, bryst og hjerte - og voldsom reaktion fra området. I halsen murrede og kriblede heldt vildt. Jeg gik så og forventede, jeg ville begynde at føle mig generelt mere og mere træt. I stedet er det som sagt gået den anden vej! Halsen er også meget bedre, selvom jeg tror, jeg har vænnet mig til, der er et pres der.
Nej, hvis jeg bare havde fået en knude opereret væk, der ingen sygdom var og jeg ikke havde været igennem så meget - tidligere været så grufuld træt, samt har haft symp. - her mest dem, der skyldes sløv hjerne - hele vejen igennem, ville jeg selvfølgelig ikke være i tvivl, om jeg skulle raskmelde mig på fuld tid!!! Der findes ikke meget arbejde, man kan passe tilfredsstillende, når hjernen ikke fungerer!!
Da jeg startede på Eltroxin, kunne jeg knap kravle hjem fra arbejde til min lænestol - og det blev da noget bedre på Eltroxin, men ikke godt. Så det er da svært at vide, hvad jeg skal tænke nu. Mine blodprøver lå dengang i udkanten af normalområdet og jeg havde/har antistoffer.
Lignende tråder
-
Nogen, der kender de danske privatlæger - Bruce P Kyle og Knut Flytlie?
Av ayla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 16-03-13, 05:39 -
svært at blive gravid med hashimoto?
Av kat1982 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 16-02-09, 11:02 -
Vil nogen kigge på mine tal?
Av bellebellen i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 22-11-08, 23:26 -
Hvor fås liothyronin uden for Danmark
Av Kirsten, DK i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 8Siste melding: 05-02-08, 21:49

Svar med sitat
Bokmerker