Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
Threaded View
-
08-10-08, 11:45 #15
Re: Hvor stor daglig dose med Levaxin får dere?
Jeg registrerer også at man er svært på vakt når det gjelder overfunksjon, og at man er til de grader er tolerang når det gjelder underfunksjon.
Man neglisjerer først og fremst plagene med underfunksjon, men også alvorligheten med å gå lenge med det.
Hva som er verst kan man diskutere.
Og det gjør man ikke ! Det kommer ikke et pip i den retning fra NTF, som vel skal ivare ta sine medlemmers ve og vel ?
Dette overfører behandlermijøet også til behandlingen av hypothyreose. Man er til de grader redd for å overdosere at man heller lar pasientene gå underdosert.
Og det skjer på tross av at det er faktisk svært vanskelig å dosere til en overfunksjon, og enda verre å gå med den. Jeg vil påstå at det er umulig å gå overdosert så lenge at det blir skadelig iallfall.
Men underdosering er helt åkei - den tvinger man pasientene til å gå med, og man ser her helt bort fra at dette er like skadelig.
Jeg kan ikke forstå annet enn at dette beror på at behandlermiljøet mangler en troverdig to-veis kommunikasjon med sine pasienter. Jeg vet at det går mye info fra pasient, og jeg vet at mange dedikerte fastleger tolmodig skriver ned hva de hører, men det kan ikke bli tatt alvorlig. Det er mulig at det er spesialistene som skal "skytes" ?
Når fastlegen din sier til deg at " nå er alle verdier fine, så har du det ikke bra nå, så feiler du noe annet. Kanskje det er hodet ditt ? "
Så er det fordi spesialisten har beordret utsagnet på generell basis.
De tror oss rett og slett ikke !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker