Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Threaded View
-
11-04-08, 20:55 #11
Ã… gå på 25 µg kan ofte være verre enn ingenting, og på forumene i utlandet har de ofte sagt at en så liten dose er en straff fra legen fordi man klager. Eller at de vil vise en at man ikke trengte det men heller en diagnose på noe psykisk fordi man bare ble verre av det......
Vanlig dose er på ca 125µg men det er store variasjoner.
Du har vel fått målt antistoffene?
De alene kan få en til å føle seg ille. Ved behandlig for hepatitt tar man immunglobuliner og blir dårlig i ett år, det er jo et konkret eksempel på hvordan antistoffene får en til å føles.
Tror ikek legene fatter hvordan det er med autoimmun stoffskiftesykdom. det er ganske likt det å gå på immunglobuliner mot hepatitt C....
Man bør få TSH ned til under 1 ved antistoffer, står det i thyroidmanager.org
Om noen retningslinjer på behandling av lavt stoffskifte, se Haugs artikkel i legetidsskriftet www.tidsskriftet.no og artikkelen heter behandling av hypothyreose
Dessuten se på stykket som omhandler thyreoidea på www.capio.no på laboratoriemedisin, det står at noen trenger ft4 høyt og samme står på Fürst sine sider om thyreoidea. Og overalt står det at man skal medisineres til klinisk respons. Se også www.legemiddelhandboka.no om thyreoidea.
Men slik de nadre også prøver å fortelle deg: Det tar tid å bli bedre.
Jeg har hørt at det typisk tar 6 mnd på riktig dose før en merker tydelig bedring.
Jeg selv begynte i en vikarjobb samtidig som jeg begynte på thyroxin. Jeg ble så sliten at jeg omtrent gråt. Inge hjelp å få av legen. Jeg sluttet i jobben etter å ha sagt ifra flere ganger at jeg ikke orket. Gikk selvsag tikke til legen siden han hadde nektet for at noe feilet meg men kom på et Amo-kurs etterpå og det var ikke så slitsomt.
Vet ikke hva dine rettigheter er.
Norsk thyreoideaforbund er medlem av FFO og også internasjonalt har personer som har thyreoideasykdommer spesielle rettigheter som funskjonhemmede er beskyttet av. Noe slikt har ikke kommet i lovs form i Norge tror jeg men de jobber med saken. Jeg vet fra postinger fra det amerikanske forumet at de er beskyttet av ADA, American Disability Act over der.

Svar med sitat
Bokmerker