Hei!

Jeg begynte med kombibehandlig Lev+Lio før jul og i januar så verdiene slik ut:

TSH: 0,23
FT4: 15,1

På Lev alene hadde jeg det best med en TSH på 1 eller mindre og en FT4 på 22-23 (som er max verdien). Jeg måtte redusere en del på Lev da jeg startet på Lio, men i januar føltes det greit med de verdiene jeg hadde (jeg følte meg i alle fall på bedringens vei fra total hjernetåke + en haug av andre symptomer).

De siste ukene har jeg begynt å føle meg slappere igjen, kan sove 12-13 timer i strekk og kan legge meg kl 20 på en lørdagskveld og sovne nesten med en gang. Dette er veldig ulikt meg! Synes jeg begynner å bli "rotete" i hodet igjen og få div. symptomer. De nye prøvene blodprøvene viser:

TSH: 1,16
FT4: 14,9

Er det mulig å merke en så stor forskjell i form av en så "liten" forandring i verdier (jeg skjønner at verdier er ikke alt, men de er det eneste jeg har å gå etter)? Jeg har lest her inne at mange må dosere opp Lev etter at de har gått på Lio en stund. Jeg trives godt med Lio, men synes ofte at jeg merker at den går fort ut av kroppen, og tenkte derfor at det kan være lurt å øke Lev for å få et høyere og mer stabilt nivå av hormon.

Eller kanskje jeg bare er en liten hypokonder...

Hilsen Lilje