Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
19-12-07, 15:02 #1
Psyko/Somatikk og lavt stoffskifte
Det ser ud til, at danske læger har fundet en måde hvorpå de kan slippe for at lære om (bl.a.) stofskifte, men nøjes med at lære at pacificere de genstridige patienter, der trods Eltroxin alligevel ikke udviser en bedring.
Dette gælder alle sygdomme, hvor lægerne, ved hjælp af de kendte metoder - eller - af uvidenhed ikke kan finde en forklaring på, hvorfor patienterne ikke bliver raske, på trods af den behandling de modtager, hvilket sagtens kunne være behandlingen, der ikke er den rette, eller viden (hos lægen), der ikke er god nok.
Nu vil de, gudhjælpemig - hellere sætte dem ned på skolebænken og lære om hvordan vi kan tæmmes... uden at dette dog vil gøre os bedre. I stedet bliver vi udsat for en hjernevask, der på linie med visse andre - helst vil have, at vi affinder os med vores skæbne og begynder også selv at tro på, at vi i virkeligheden ikke er syge, men bare "somatiserer"!
Se jer for, at denne "ide" ikke også kommer til Norge!
På den danske netdoktor har en bruger postet denne advarsel:
Sikken en omgang skidt! Hellere "lære" at krybe udenom end at lære om sygdommene!På nogle af listerne her diskuteres Term modellen. Per Fink og Marianne Rosendal står for udvikling af denne model og har for nylig modtaget en pris for den. Den skulle kunne spare sundhedsvæsenet for millioner af kroner.
Mange er oprørte over denne model og undersøgelser har vist, at Term modellen kun er til gavn for lægerne.
Hvis lægen ikke kan finde ud af, hvad du fejler, eller der ikke kan konstateres noget ved laboratorieprøver er du et oplagt emne som Term-model-patient, hvilket du selvfølgelig ikke bliver vidende om.
Modellen er blot et redskab for lægen, så han bedre kan magte disse vanskelige patienter.
Det værste er, at landets læger bliver undervist i at bruge denne Term model på de patienter, hvor der ikke viser sig et sygdomsbillede, som lægen har kendskab til eller hvor der ikke er unormale laboratorieprøver.
Jeg synes, alle skal advares om denne Term model, så jeg sætter et link ind her.
Term-Modellen er ret omfattende, men læs selv, så du ved, hvad du kan komme ud for i sundhedsvæsenet. Jeg håber forøvrigt, at patienterne vil bringe sådanne sager for Patientklagenævnet, så lægerne bliver vænnet til ikke at bruge denne model for ofte.
Man hører ofte,at der er normale prøver trods stofskifte symptomer, så måske er der her fare for at blive Term-model-patient, men hermed en advarsel, hvis man ikke kender til den model, (der udpeger) somatisering og psykiske tilstande til årsag til de fysiske symptomer, der ikke kan måles ved laboratorie-prøver.
http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s.155 ... 0715102806
http://www.auh.dk/cl_psych/term/TERM-uptodate.pdfSist endret av Admin; 19-03-09 kl 08:07 Begrunnelse: Tegnet: è rettet i e
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Kan jeg ha lavt stoffskifte???
Av kaiza i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 50Siste melding: 29-03-09, 21:30 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat
Bokmerker