Vi har under Lavt stoffskifte snakket litt om hodepine, men jeg kan ikke finne det igjen. Tar det opp her, for jeg vet at en del med høyt stoffskifte også har hodepine.

Har funnet ut av at jeg minst har tre ulike typer hodepine: Migrene, spenningshodepine og "varmehodepine".

Trodde ikke man kunne ha migrene hvis den varte over 2-3 dager, men i dag traff jeg ei som er veldig plaget med migrene - og også spenningshodepine - og både hun og hennes mor har anfall som varer i opptil ei uke.

Hun sa også, som jeg har lest og hørt flere ganger, at migrenemedisiner ikke hjelper hvis man ikke har migrene. Siden Maxalt noen ganger kan stoppe hodepine hos meg, så betyr jo det da at jeg har migrene - av og til. Dette stemmer med intesiteten, selv om jeg ikke har aura, tror jeg. Men så er det også visst kun hver 3. som har dette.

Noen ganger blir ikke hodepinen så vanvittig kraftig, så da er det nok spenningshodepinen som slår inn.

Når vi får over 20 grader og jeg er i sola, eller kanskje over 25 grader i skyggen, får jeg en forferdelig varmehodepine, denne oppleves anderledes enn de to andre.

Hun hadde også mye smerter i nakke m.m., og kunne nikke samtykkende til det jeg bekrev om smerter fra rygg og nakke og bakhodet osv, bl.a. at noen ganger når jeg strekker nakken, så lugger det helt nedi rompa - noe ei annen med migrene også har bekreftet.

Hun hadde forresten Becktrev. Fortalte at jeg trodde jeg hadde noe mer galt med musklene enn fibromyalgi og stoffskiftet siden jeg verker så forskrekkelig og får mer og mer muskelsvakhet og muskelsvikt. Hun visste dog om en ung mann som var veldig, veldig dårlig av fibromyalgi. Så da vet jeg ikke, de fleste med fibromyalgi er jo ikke så veldig dårlige, men jeg hører jo om enkelte tilfeller da... Men uansett, så blir jo ikke vi med så kraftige symptomer trodd, synes jeg.

Så migrene er nok også nøye relatert til muskler, eller kan i alle fall være det.