Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
18-07-07, 10:52 #1
Noen her som har fjernet kjertelen med Rad Jod / operasjon?
Hei, jeg ønsker kontakt med noen som har fjernet kjertelen med rad.jod. eller ved operasjon. Jeg har problemer med å justere inn riktig dose Levaxin sommer og vinter.
Jeg har brukt 250 mcg Levaxin siden i fjor høst og min TSH har ligget på 2 (0,2 -4 )og jeg har fungert fint. Om sommeren reduseres behovet for stoffskiftehormoner i kroppen og verdien falt i juni til 0,28 og jeg var da overdosert. Jeg har nå redusert til 237,5. og forventer å få en TSH i vinter på 7,5 (Har brukt 225 tidligere og hatt en verdi på vinteren på 13)
En TSH på 7,5 vil være for høyt, og jeg må endre dose, og det skaper dårlig form i flere uker.
Er det noen i forumet som har erfaring med dette, og som går på en dose hele året? (Legene jeg har snakket med hevder at nesten alle bruker samme dose hele året) Er det noe jeg kan gjøre med kosthold etc. for at TSH blir senket ned mot normalnivået 0,2-4 når jeg bruker 237,5 mcg Levaxin?
Jeg har også nylig sendt en forespørsel til Nycomed Pharma om at de kan lage f.eks. en tablett på 12,5 mcg med delestrek. Da vil man kunne justere dosen mer nøyaktig, og jeg vil ha en buffer om sommeren slik at jeg ikke blir overdosert. (Samme forespørsel er også sendt til Hypothyreoseforeningen for at de også kan kontakte Nycomed )
Er takknemlig for alle svar
Lignende tråder
-
fjernet halve skjolbruskkjertel
Av cyrene i forumet OperasjonssalenSvar: 7Siste melding: 26-10-07, 21:25 -
brystkreft og kuler i kjertelen
Av skaye i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 30-10-06, 09:01 -
Kan man ødelegge kjertelen ved å prøve Levaxin??
Av Anne Ma i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 19-06-06, 10:00 -
Knuter i kjertelen.
Av Anne Ma i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-06-06, 08:55

Svar med sitat
Bokmerker