Hei, jeg er ny på forumet, men har lest mye her inne.
Jeg fant dette(se nedenfor) og fikk lyst å dele det med dere, da det kanskje er mange som sliter med blodsukkerfall uten å ha diabetes slik som jeg.

"Mange med hypothyreose har problemer med blodsukkerreguleringen. Det er kjent at en del som har hypothyreose også kan ha eller kan få diabetes. Men at mange nærmest har det motsatte problem, at blodsukkeret faller raskt og at man får det som diabetikerne kaller ”føling”, det er der ikke så mange som er klar over. Hypoglykemi kalles denne tilstanden og det er ikke bare de med hypothyreose som kan ha dette problemet. Det anslås at dette gjelder så mye som 30 .- 40 % av befolkningen. Ã…rsaken er at bukspyttkjertelen er overfølsom for karbohydrater, og da særlig såkalte ”raske karbohydrater” som gjør at det produseres for mye insulin, som senker blodsukkeret for mye. Det er derfor en kost med langsomme karbohydrater og mye protein og fett stabliserer blodsukkeret hos en person med dette problemet. Får du plutselig blodsukkerfall, er det derfor ikke noe sukkerholdig som er løsningen, men noe som både får blodsukkeret opp igjen og som stabliserer det. "

Skulle noe ønske å lese hele innlegget så finnes det på adresse:

http://alm-senteret.no/index.php?option ... &Itemid=62