Helt enig med deg i det Madonna Det er kjempeviktig å tillate seg å være "mennesklig". Og de å være irritabel og sint er jo noen av de tingene..
Men jeg lurer på om jeg har vært en "Jack in a box" som plutselig har blitt sluppet løs.
Jeg tror den følelsen er ganske vanlig for mennesker som har møtt "veggen". Man har som oftest ikke energi nok til å holde tilbake reaksjonene på det vi burde ha reagert på tidligere, men som vi bare har sett gjennom fingrene med. Jeg har selv vært snill, men ikke alltid. Om folk gikk langt ut over grensene fikk de igjen uten nåde ;) Det som ofte er vanskelig er at vi kvinner er utstyrt (og oppdratt til) med en velutviklet dårligsamvittighet. Og det er vel den vi bør bekjempe?? Man skal ikke ha dårligsamvittighet for å vise følelser. Selvfølgelig er det grenser, men om man fra bunn av er snill tror jeg det skal mye til for å ende der. Egoister er ikke snille og omsorgsfulle sånn til vanlig...

Jeg har aldri lest at medisinene skal kunne gjøre annet enn å stabilisere hormonene. Men hormoner uten kontroll gjør jo at man svinger i humøret..