Viser søkeresultater 1 til 10 av 83
Threaded View
-
13-06-06, 12:01 #11
Jeg tenkte jeg bare skulle si at Thyroideaforeningen bare er summen av medlemsmassen sin. Dersom alle vi melder oss inn + de vi evt. kjenner som har de samme problemene - vil vi etter hvert bli markant i foreningen. Vi vil kunne bruke stemmerett og påvirke gjennom lokallag, be om å få innlegg i Thyra (medlemsbladet), og kanskje organisere egne lokale kontaktpersoner for dem som har symptomer på hypothyreose med som har "normale" prøver, og for dem som trenger støtte for å få den hjelpen de trenger i det off. helseapp (f.eks dem som får medisin men som har liten effekt av den/ikke oppnår maksimal effekt av den).
Thyroforeningen har startet opp noe som heter likemannskontakt - og de ber folk melde som slike kontakter i sitt distrikt. Mange her har mye kompetanse på sykdommen og kunne egnet seg veldig godt som slik likemansskontakt. Og mange herfra er også vant til å veilede andre/hjelpe andre med å finne fram i jungelen av prøvesvar og behandlere...
Det er landsmøte i foreningen 15-17 sept. i Stavanger en kan delta på. Det blir bl.a valg av leder, nestleder og styremedlemmer.
Det går an møtes en gjeng der og diskutere strategier for veien videre (bakdel - landsmøtet er ganske dyrt - og det er langt å reise for mange).
Jeg tror ikke vi oppnår noe gjennom foreningen dersom vi ikke er medlemmer. Og jeg tror ikke det er lurt å tenke "oss" og "dem". Jeg skjønner godt at noen oppfatter foreningen som konservativ. Jeg ble skuffet selv over at det ikke var noe informasjonsmateriell (av det en får tilsendt når en melder seg inn) for oss som faller utenfor den tradisjonelle medisinske definisjonen på hypothyreose. Og derfor må vi melde oss inn - og forsøke å påvirke innenfra. Jeg tror det er lurere på lang sikt enn å kjøre et stunt i media, men vi trenger sikker begge deler.
Lignende tråder
-
Hei alle sammen
Av Frustrert i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 11-05-08, 15:15 -
Hei alle sammen, jeg er ny.
Av belit i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 26-07-07, 23:04 -
Hei alle sammen
Av litaogslita i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 17-05-07, 21:59 -
Hei alle sammen.
Av munch i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 20-04-07, 13:12

Svar med sitat
Bokmerker