Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
26-05-06, 07:31 #1
Hvordan er legene deres opplyst i forhold til stoffskifte sykdommen?
Dette var jo helt forferdelig!!!
Opprinnelig skrevet av stina21
Jeg synes det virker veldig tilfeldig om man får god hjelp eller ikke. For meg kan det også virke som om folk i store byer med gode sykehus i nærheten (større ekspertise) får bedre hjelp enn oss i "avkrokene".
Min lege sa for ikke så lenge siden at hvis han skulle se på de tingene jeg da ønsket å ta opp, så kunne han kun ha to pasienter. Altså - han hadde ikke tid til å sette seg inn i forskjellige ting m.m.
Han har tidligere vært (nesten over)ivrig til å sende meg til ulike spesialister. Jeg har da ikke visst hva jeg skulle spørre om der, så jeg har da bare blitt fulgt opp på det legen må ha skrevet i henvisningen. Nå ser jeg at dette har vært kjempedumt. Hadde vært visst nødt til å sette meg inn i tingene selv lenge før og spurt aktivt disse spesialistene om viktige ting. Men en gang har jeg gjort det - ved siste nevrologbesøk. Det hjalp jammen ingenting det heller.
Hvordan skal vi kunne gjøre det når vi er uerfarne? Vi vet jo ikke hva vi skal spørre om, eller fortelle dem osv. Det må da være legenes jobb å følge pasientene opp på en ansvarlig måte, selv om det i dagens Helse-Norge ikke alltid ser slik ut.
Opprinnelig skrevet av stina21
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte og allergi i forhold til mat
Av NIMA i forumet Helbred og kostholdSvar: 11Siste melding: 01-12-10, 23:50 -
Hvordan var veien deres til diagnose?
Av Evita i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 28-10-08, 22:34 -
Hvordan fungerer magen deres? Litt ufine detaljer!
Av marge i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 23Siste melding: 11-03-07, 10:11 -
Hvordan virker FT3 på formen deres?
Av Trygve i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-12-06, 17:30 -
hvordan gi andre innsikt om sykdommen sin?
Av Lissa i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 13-11-06, 12:53

Svar med sitat
Bokmerker