Sitat Opprinnelig skrevet av Uregistrerte Vis post
Kelp er ifølge mange jeg har vært i kontakt med veldig ustabilt uten at jeg skal uttale meg noe om det.. Har selv prøvd kelpasan og ble skikkelig dårlig..Orker ikke å gå på en ny smell så da vil jeg heller prøve noe ala lugols løsning,usikker på om den fra iherb er i den samme banen...?
Hei! Jeg har nylig startet med Iodoral, som jeg kjøpte på BigVits. Jeg er så pysete angående smak, at jeg valgte bort Lugols av den grunn . Mulig det kan blandes i noe slik at det blir akseptabelt, men jeg tar ikke sjansen !
Jeg har forstått det slik at Iodoral er tablettversjonen av Lugols. Stemmer det?

Uansett, jeg kjøpte den svakeste på 12,5 mg og tenker å se det an og så gå over til en sterkere versjon når kroppen har vent seg til stoffet. Man bør vel starte forsiktig, så jeg tar nå foreløpig en halv tablett, og øker til en hel om en ukes tid.
Man må huske på tollgrensen når man bestiller. Jeg tenkte å kjøpe to bokser, men da ble det over 350 kr med portoen iberegnet. Og nå er pundet så sterkt at man får mindre for pengene, for å si det sånn. Pass på, pass på .

Den godeste Anisa (velsignet være henne ) har skrevet at uten nok jod så virker ingen tyroidmedisin fullt ut! Jeg har liksom aldri kommet meg helt i form, selv om jeg nå har tatt Erfa og Armour i snart 3,5 år. Og ikke vet vi årsaken til mitt lave stoffskifte heller. Ingen betennelse i kjertelen, og ok hypofyse. Så da er lavt jod det neste jeg tenker på. Har sjekket jod i døgnurin, som var ganske lavt i referansen - derfor tenker jeg som så at det er verdt å prøve.

Dere som vet litt om jod: hva tror dere om et resultat på 2,3? Har sett at andre her med omtrent lignende resultat har startet med jod. Erfaringer med det?