Sitat Opprinnelig skrevet av Luuna Vis post
Jeg kan desværre ikke tåle enzymer, hhv. fordi de bryder biofilm op og fordi min maveslimhinde er sårbar. Biofilm er en slags biologisk film, som mikroorganismerne pakker sig ind i, og når den bliver brudt ned, kommer der udslip til blodbanen.
Det jeg kender til effekten af de "kødædende" fordøjelsesenzymer (protease-gruppen) er, at f.eks. bændelorm bliver "fordøjet" helt væk hvis vært-personen spiser massevis af umoden papaya (indeholder protein-nedbrydende enzymet papain) hver dag igennem nogle uger.

Ligesom bændelorm (og andre indvoldsorm) er mikroorganismer/bakterier også proteiner, så måske kommer det mest an på - hvilke enzymer har du disse dårlige erfaringer med, fordi ingen bakterier/parasitter burde kunne slippe levende ud af denne biofilm, hvis det var protease-enzymer, der var i spil... Heller ingen døde bakterier kan slippe ud i blodbanen efter mødet med protease-enzymer, simpelthen fordi de bliver spaltet væk forinden...

Men ellers må du jo være ret underernæret... Luuna? Flåt-sygdomme kendetegnes nemlig bl.a. af mavesyremangel og utilstrækkelige fordøjelsesenzymer, og derfor ved kun guderne hvor lidt næring din krop i virkeligheden må klare sig med... Det kan sørme ikke være alverden, under disse forhold og restriktioner, sygdommen masser sig ind på dig med.... når der ikke er nok med næring, at stå imod med.