Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
Threaded View
-
16-01-15, 12:23 #1
Hei! Jeg heter Anne, kommer fra Sørlandet og har fått struma...
Hei

Jeg er 45 år og fram til 2005 var jeg frisk som en fisk, bortsett fra en forholdsvis ukomplisert psoriasis. Så, før jul fikk jeg en mengde hovne lymfer og ventet på halsbetennelse. Den kom aldri, men jeg ble sykere og sykere og ble til sist sendt inn på kreftavdelingen for å sjekke ut lymfene. Disse antas å være friske. Like etter fant de ut at jeg hadde stille lungebetennelse (mycoplasmainfeksjon), gav meg en kur for det og sa takk og farvel. Jeg ble ikke frisk og gikk tilbake til legen og klaget. Tilsist fikk jeg beskjed om å slutte å tenke på det.
Så i 2010 fikk jeg et akutt anfall av tørste og skjelvetokter, og jeg tenkte at nå har jeg fått diabetes som følge til min pso. Men nei, blodsukkeret er fint, men fikk utslag på ett hormon på blodprøver. Dermed bar det avsted på MR og de fant et mikroadenom i hypofysen. "Men det er så lite at det har ikke noe å si" og dermed var jeg frisk som en fisk igjen.
Våren 2014 fikk jeg en slags nummenhet i høyre halvdel av ansiktet. Etter etpar dager fant jeg ut at det er vel best å sjekke med legen. Kom inn til en turnuskandidat. Hun refererte med nevrologisk avdeling og jeg ble innlagt. Blodprøver, CT... ingen funn, intet nytt. Du er nok sikkert frisk sånn... nummenheten har jeg fortsatt.
Nå sist, høsten 2014, fikk jeg altså struma. Det er ikke veldig stort, men nok til at legen nok en gang rekvirerte blodprøver og ultralydundersøkelse. Og gjett hva? Jeg fikk blodprøvene i dag og alle er innafor. FRISK SOM EN FISK! Sa legen...
Nå har dette altså pågått, litt i bølger, siden 2005. Symptomene er i bølgedalene fokusproblemer, "rusk i øyet", trykk bak hovedsaklig h. øye, hodepine med tendenser til migrene på h. side.
Noen som har noen forslag? Kan det være en sammenheng mellom alt dette?
På forhånd takk for at noen hadde bry til å lese avhandlingen min...
Klem, Anne
Lignende tråder
-
Anne's tankespinn
Av abr81 i forumet DagbokerSvar: 17Siste melding: 12-05-11, 14:45 -
Dygtig fastlege / spesialist Rogaland, Hordaland, Sørlandet?
Av Betty Blue i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 08-05-11, 08:55 -
Vet noen om en endokrinolog som holder til på Sørlandet ?
Av tamara_24 i forumet PresentasjonerSvar: 13Siste melding: 10-08-10, 16:58 -
Vet noen om en endokrinolog som holder til på Sørlandet ?
Av tamara_24 i forumet EndokrinologerSvar: 12Siste melding: 10-08-10, 16:58 -
Anne Ma
Av Anne Ma i forumet PresentasjonerSvar: 22Siste melding: 10-11-06, 18:58

Svar med sitat

Bokmerker