Viser søkeresultater 1 til 10 av 93
Threaded View
-
16-12-09, 15:40 #9
Sv: NTFs veiledning for leger om Armour
Jeg er medlem av NTF, men vurderer å melde meg ut. Får mye mer nyttig informasjon her på forumet. F.eks dette med Thyroid... Jeg vet ikke hvor mange det er som tar Thyroid istedenfor Levaksin i Norge, men tror det begynner å bli ganske mange. Istedenfor å jobbe for at produktet skal bli lettere tilgjengelig, slik at flere som ikke blir bedre av levaksin, kan få prøve Thyroid, er det akkurat som om de prøver å "dysse ned" det faktum at Thyroid fungerer mye bedre for mange. Dessuten kunne de jobbet for at vi som er avhengige av å ta Thyroid for å fungere, skulle fått det på blå resept. Føler meg som Thyroid bruker, ikke ivaretatt av NTF.
Leste blant annet i en tidligere tråd av n'Finn her, at han hadde fått e-post fra Bente Bakke (lederen i NTF) som skriver:
"Til din orientering har jeg i dag sendt Sonja en mail på bakgrunn av tilbakemeldinger vi har fått om dine og Noras råd om at TSH bør være tilnærmet null.....bla,bla,bla....... Hvis min TSH skulle nærme seg null, var det jeg som ville være død.
Jeg prøver derfor i beste mening å advare dere og Sonja, og jeg tror dere er tjent med å ta den debatten videre i fora som ikke er åpne for de som titter innom i ny og ne uten å være medlemmer."
I en annen tråd her på forumet finner jeg følgende informasjon lagt ut av Siven, som har fått e-post fra Aker:
Armour inneholder både T4 og T3 . T3 har kort halveringstid i blod og gir en topp i stoffskiftet ca 1 1/2 time etter tablettinntak. Hypofysen som lager TSH "måler" konsentrasjonen av FT3 og FT4 i blod. Når det er topper i stoffskiftet vil hypofysen nedregulere sin TSH-produksjon. Pasietenter som bruker Armour har derfor ofte ikke målbart TSH: TSH blir derfor ikke noe brukbart mål på om dosen Armour er riktig . Pasienter som bruker Armour må få målt fritt T4 og Fritt T3. Legen må passe på at verdiene for FT4 og FT3 ligger under øvre normale referansegrense. Hvis pasienten får for mye Armour kan det føre til hjertebank, uro og varmeintoleranse.
Vennlig hilsen Louise Koren Dahll
overlege , thyreoideapoliklinikken . OUS Aker.
Takk for advarselen Bente Bakke, men ikke uttal deg om ting du ikke har greie på!!!!!!
En annen ting..... På NTF sine nettsider har de lagt ut følgende:
".Midlertidig tomt for Armour Thyroid på verdensbasis
09.10.2009
Grunnet en verdensomspennende råvaremangel på det aktive virkestoffet i Armour Thyroid, er det nå midlertidig tomt for dette og tilsvarende medikamenter"
Kjære NTF, det FINNES tilsvarende medikamenter.... Man kan få et produkt som heter Thyroid av produsenten ERFA. Man får det til og med på samme resepten som Armour.
Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dette forumet. Sannsynligvis sittet her i min levaksin-LETARGI!! Tusen takk til n'finn, nora og alle andre brukere som bidrar til livsviktig informasjon
Jeg vurderer sterkt å bruke kontigent-pengene på noe mer nyttig!Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
Lignende tråder
-
NTFs veiledning for leger om Armour
Av Kevlin i forumet Stoffskifteforbundet (STOFO)Svar: 33Siste melding: 13-02-14, 18:27 -
NTFs veiledning for leger om Armour
Av Kevlin i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 32Siste melding: 09-02-12, 08:46 -
Leger med erfaring med Armour?
Av Vigdis i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 02-11-09, 12:22

Svar med sitat

Bokmerker