Hei igjen. Det har nå gått 7 uker siden jeg halverte min thyroid dose. Har merket at kroppen har sliti og at kjertelen ikke har klart å kompensere for reduksjonen. Jeg går på kun 60 mg erfa thyroid. Vekta stiger fortsatt, jeg er sliten, sliter med å opprettholde kroppstemperaturen og begynner å få vondt/ubehag under føttene. Er ikke så syk som jeg var før jeg begynte med stoffskiftehormoner, men jeg kjenner godt at kroppen sliter. Tok stoffskifteprøver nå i uka og har fått svar på disse. Det var et mål at TSH skulle bli synlig, og ja det har den blitt. Den er nå på 2,4 (0,2-4,0). Men stoffskiftehormene ligger mye lavere enn det jeg trives med. Fritt T4 er nå på 11,8 (11-23) og fritt T3 har sniki seg såvidt under referanseområdet og ligger nå på 3,4 (3,5-6,59). AntiTPO derimot oppfører seg som den skal, dvs at den går gradvis og pent nedover og er nå på 277. (<100). Vel, jeg innser at jeg ikke bør ha slike stoffskifteverdier altfor lenge, men har et par planer framover, og så får vi se hvordan det går. Akupunktøren anbefalte noen kinesiske urter. Har begynt på disse. Forøvrig har Funksjonellmedisinsk senter anbefalt at jeg begynner med kelp, ashwaganda, selentilskudd og A vitamintilskudd (i tillegg til alt jeg tar fra før). Jeg får gi dette en sjanse. Det blir nye blodprøver mot slutten av året, så da får vi se om det er mulig å få i gang stoffskiftet litt bedre. Jeg vet at jeg når som helst kan øke dosen min. Det er ingen andre som hindrer meg i dette, men har så veldig lyst til å prøve å få i gang egenproduksjonen, så jeg avventer nok litt til. Er det noen som ut fra de tallene jeg har, kan si noe om jeg har noe egenproduksjon? Eller er dette et resultat av 60 mg erfa thyroid tro? Ønsker dere en riktig god helg