Kjære Anisa, tusen takk for at du igjen tar deg tid til å lese det jeg har skrevet. Har vel vært på nippet til å gi opp mange ganger men så er det noe inne i meg som igjen tar tak og kjemper.
Ser selvfølgelig at mange andre er veldig syke. Jeg er også tilknyttet noen grupper på FB både i Danmark og Norge og jeg føler meg så fortapt. Hører om de som lever et aktivt liv, trener 4/5 ganger i uka men fortsatt beklager seg. Misforstå meg rett, men jeg føler jeg kanskje ikke hører til der. Håpet jo å finne svar.
Jeg har startet med noen hormoner v/DS
Bruker nå;
Utrogestan 100mg
DHEA 25 mg
Pregnenolone 50 mg
Cortef 20mg
Brukte også Estrogel som virket dårlig, fortsatt like varm.
I sommer måtte jeg fjerne en syste i livmoren og etter det ville min gynekolog at jeg skulle prøve Activelle 1mg/0,5 mg. Har fått det mye bedre med hetetoktene. Ringte først Radiumhospitalet for å høre om det var ok. Hun svarte at man gir da ikke en dame på 58 hormoner, det er normalt å være i overgangsalder. Så du forstår. Ikke enkelt.
Kanskje har du noen råd å gi meg ang hormoner, jeg kan ikke nok. Skal til DS om en uke og det hadde vært fint å ha noe å argumentere med. Legger her noen prøvesvar så du ser hvor jeg ligger;
SHBG 30 ref(23-100)
Testosteron 0,5 ref (<3,0)
Progesteron 7,7 ingen ref
Østradiol 0,12 ingen ref
Aldosteron 50 ref( 5-77)
Legger også ved;
Ferretin 266 ref(15-200
Urinsyre 459 ref(155-400)
Fikk et brev fra sykehuset for noen mnd der det står;
En prøve som heter serum elektroforese som tester på ulike fraksjoner av immunglobuliner. Der ser manet uspesifikt mønster som man anbefaler at man kontrollerer. Får svar på den prøven forhåpentligvis til uken.
Som du sier, jeg har verken bryst eller eggstokker så når ikke Radiumhospitalet vil hjelpe meg har DS satt igang en behandling.
Som jeg også skrev vil jeg søke uføretrygd, klarer slett ikke jogge, har mer enn nok med å komme meg igjennom dagen. Denne helgen gledet jeg meg til besøk av min datter. Det ble ikke sånn som jeg hadde håpet. Jeg ble kun liggende på sofa'n, totalt tappet for energi.
Ville vært takknemlig om du skriver en liste over hvilke hormoner jeg skal testes for, har jo allerede skrevet noen av de som blir behandlet.
Dette er ikke enkelt Anisa, mitt hode er ikke så god flink til å tenke. Må skrive ned for å få det med.
Så kjære Anisa, jeg er så glad for at du er der, skal fortsette å poste, kanskje kan det være et lite håp. God klem