Viser søkeresultater 1 til 10 av 28
Tråd: Hashimoto's
Threaded View
-
15-08-07, 09:41 #11
Hei
Har hatt struma (forstørret skjoldbruskjertel) i mange år. For et par år siden ble det også konstatert at jeg hadde knuter i kjertelen. Til sammen gjorde dette at jeg konstant følte et press på halsen, og har i mange år hatt stort ubehag om noen tok meg på halsen. Klarte å bruke høyhalset genser, men ikke trange smykker eller halsåpninger. Presset ble også verre om jeg var stresset eller i fysisk aktivitet, fordi den ene knuten lå rett over halspulsåren som presset mot knuten i de tilfellene. Presset var svært ubehagelig, og har i perioder gitt meg angst for ikke å få puste. Har nå operert bort kjertelen, og presset begynner å forsvinne (har fortsatt litt hevelser etter operasjonen).
Har du blitt undersøkt for struma? Et struma er ikke farlig i seg selv, og forekommer ofte uten at man har forstyrrelser i stoffskifte. Men blir strumaet stort, tror jeg det er vanlig at man fjerner kjertelen. Mitt struma var moderat, som legen kalte det, og var ikke årsaken til at jeg ble operert.
Lignende tråder
-
hashimoto encehalopati
Av lehman i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 28Siste melding: 07-05-13, 10:50 -
Hashimoto og jod
Av Sharon i forumet Hashimoto's Thyroiditt og jodSvar: 10Siste melding: 27-12-11, 11:39 -
Hashimoto og jod
Av Sharon i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 8Siste melding: 27-08-11, 21:44 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44

Svar med sitat

Bokmerker