Viser søkeresultater 1 til 10 av 107
Threaded View
-
16-02-14, 19:40 #33
Stadig bedre form
Ny visitt hos fastlegen, og det samme:
TSH 1,4 (0,5 - 4) (januar: 1,4)
FT4 17,1 (11 - 23) (januar: 17,1)
FT3 4,3 (3,5 - 6,5 ) (januar: 4,9)
Anti-TPO <38 (<100) (januar: <28)
Ferritinet hadde gått opp til 50 (januar 38) (15 - 200).
Altså ingen reell endring i blodprøvene, men formen er stadig litt bedre. Det ble faktisk kommentert av legen at han mente jeg også så bedre ut!
Dosen økes forsiktig. Planen er å få FT4 opp til 23 (og det har legen sagt helt siden vi starta prøvemedisinering).
Enzymer er kjøpt. Jeg vet ikke om det er en tilfeldighet, om det er tilskudd av HCl eller at jeg har vært glutenfri i 2-3 uker, men de siste dagene (siden jeg starta med HCl-tilskudd) har jeg følt meg litt piggere, klarere og litt mer energi. Har i alle fall ikke mer halsbrann/sure oppstøt eller ubehag i magen lengre, så det er tydelig at det har hjulpet å øke magesyra litt! Og så har vi fått innstallert et vannrensesystem på kjøkkenet, med kullfilter og osmosefilter - vannet blir helt rent (og uten den tidvise klorlukta). Har tenkt på det en god stund (noen år), og endelig fikk vi ut finger'n...
Prøver å fylle hodet med noe annet en hypothyreose, men det er ikke lett. Det kan umulig være sunt å være for opphengt i dette heller, men samtidig ha en rasjonell tilnærming til sykdommen og lese på det som er nødvendig og interessant å vite. For min egen del tror jeg at jeg aldri kan få lest nok, men jo mer jeg leser, jo flere antatt hypothyreote venner og kjente ser jeg rundt meg (og det gjelder å trå varsomt). Balansekunst!
Lignende tråder
-
"Flotte" blodprøver - men hva med stjernene m.m.?
Av iCat i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 07-07-12, 23:02 -
Fine blodprøver til tross for mange symptomer
Av sisi i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 22Siste melding: 13-04-10, 23:37 -
Fine blodprøver til tross for mange symptomer
Av sisi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 26-10-09, 14:27 -
Har mange symptomer og en mor med lavt stoffskifte.
Av Joohoo i forumet BlodprøverSvar: 18Siste melding: 07-05-09, 13:38 -
"Flotte og normale blodprøver"
Av queenie i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 11Siste melding: 04-03-09, 15:27

Svar med sitat

Bokmerker