Jeg må få læst lidt mere, for at se om der er tilfælde som din, og hvordan de blev behandlet... Vi snakkes i helligdagene?
Det tror jeg, at du gør, en dag. Det gælder "bare" om at finde den rette
første tråd, at begynde med at vikle denne hårdknude ud med... Måske når den "amerikanske" hormontest kommer tilbage med sort på hvid beskrivelse af dit hormonstatus, kan dette forhåbentlig blive en "nøgle" til den rette dør, til en rette diagnose og den rette behandling. Selv den bedste "hormonlæge" kan komme til at fare vildt i en patients kompliceret "hormon-jungle", så sådan et input udefra kan måske hjælpe lægen til at finde tilbage til udspring for helseproblemer? Der er ingen garantier, men en fair chance. Det er mere end du har haft hidtil, synes jeg.
Jeg tror, at hele helseproblemet hos dig er opstået successivt, efterhånden som hormonproblemer over tid fik lov til at vikle sig selv ind i hinanden, uden at lægen/lægerne havde pejling på det, som skete foran næsen på dem. Jeg gætter mig også til, at du har overlevet disse forværringer ved den blotte viljestyrke, som på kort sigt hjalp, men på lang sigt - gjorde "hormon-knuden" bare hårdere og mere indviklet.
Viljestyrken er på en og samme tid både en gode og en fælde, for de viljestærke. Jeg gætter mig til, at din viljestyrke har kompenseret for mangel på viden hos dine læger, lige indtil det hele er gået i hårdknude, og du er nu fortvivlet fordi viljestyrken ikke længere virker og det giver dig en følelse af hjælpeløshed. Men du har jo stået igennem SÅ meget mere og SÅ meget værre end så mange, at bare lidt af det ville være nok til at knuse et menneske med mere almindelig grad af resiliens/robusthed... så betragt det som en næste i rækken, forhindring, som du også kommer over - heldigvis uden viljestyrken alene.
Lige nu ved jeg ikke hvordan du kommer til at klare dig, men jeg ved at du klarer dig.
Fremtiden er heldigvis fuld af viden og midler der bare venter på at blive opdaget... så det prøver vi at gøre: opdage dem.
Ha' en fin højtid

- trods alt.
Det nye år kan være fuldt af nyttige overraskelser, skal du se.

Bokmerker