Viser søkeresultater 1 til 10 av 82
Threaded View
-
16-12-13, 21:45 #10
Sv: Binyretretthet og stoffskiftesymptomer
Hei igjen

Jeg vet det er vanlig å stress dosere når man bruker kortisonpreparat. Dette tenker jeg er særlig viktig når man har Addison primær type og ikke har egenproduksjon av kortisol. I mitt tilfelle er det en viss egenproduksjon og jeg har ikke hatt behov for å øke. Det er som du sier. Da kommer man gjerne i en vond sirkel der man presser kroppen mer enn det som er hensiktsmessig og man må bruke lengre tid på å hente seg inn. Jeg tror det er viktig å lytte til kroppen og heller ta det med ro når det trengs .
Jeg er redd for å ta for mye cortef da det er et katabolt hormon som hemmer egenproduksjon av andre oppbyggende hormoner som dhea etc.
Kunne du forsøkt andre tiltak for å styrke din helse og ditt immunforsvar? Du er sikkert bevisst på hva du spiser og drikker
Jeg begynte med løkekstraktet Ramslin og har gått på det i snart to mndr. Ikke vært syk en dag selv om de andre i huset har hatt både det ene og det andre .
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
Binyretretthet???
Av Aud. i forumet DagbokerSvar: 12Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
Frisk fra binyretretthet?
Av BeritM i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 04-05-10, 13:27 -
Har jeg binyretretthet?
Av Gekko i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 25-03-10, 10:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49

Svar med sitat

Bokmerker