Hei igjen Hildegås . Når det gjelder tarmskyllinger, så er det ikke så godt å si. Jeg har vært gjennom det. Fulgte opplegget til DS til punkt og prikke. Jeg kan fortsatt ikke si helt sikkert om tarmskyllinger er lurt eller ikke, om det er nødvendig eller om problemet kan løses på en annen måte. Men, mine erfaringer er at magen ble veldig fin rett etter skyllingene (dvs etter at forsteiningene løsnet og det var skylt ut). Magen var tilnærmet perfekt en periode, men så måtte jeg ta en antibiotikakur, som en del av opplegget til DS, og da ble magen verre igjen. Men, jeg går ut fra at det var antibiotikakuren som rotet det litt til igjen. Funksjonellmedisinsk senter holder magekurs om matvareintoleranse, dysbiose, lekk tarm med jevne mellomrom. Det går over 2 kvelder. For meg så virker det som de har forholdsvis god greie på dette med magetrøbbel, og jeg tror kanskje de er litt tydeligere på hvilke krav de stiller til pasienten, på godt og vondt. Jeg ble henvist videre fra DS til Skogli på Funksjonell medisinsk senter, da DS ikke hadde noen flere forslag til meg. Jeg har såvidt begynt prosessen der, så jeg vet ikke helt hva det kommer ut av det. Uansett, lykke til videre og god helg