Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Threaded View
-
13-07-13, 19:21 #7
Sv: Hvordan kan vi få innflytelse på pensum i legeutdanningen?
Det kan blive svært at finde links, fordi "pensummer" ligger bag login på de respektive universiteter. Mig bekendt. Vi har snakket om det her for nogle år siden, og det fremgik af flere kilder dengang, at det samlede antal timer i "skjoldbruskkirtel-endokrinologi" var på 11 timer i løbet af hele studiet (5 år?). Det som speciallæger lærer om samme foregår på hospitaler "i stalden" hos en anden speciallæge, der lærer sine "føl" nøjagtig det samme som hans/hendes speciallæge-lærer har lært dem. Så hvis man tror, at der foregår regulær undervisning med bøger, forelæsninger osv. tager man fejl.
Jeg kan ikke rigtig se problemet... Der er ikke længere til tvivl på eller bekræftelse af det man har lært, end nogle få klik med musen. Hvad hindrer læger i at lære det f.eks. du har lært? Måske vil de hellere holde fast på det de har lært en gang. Så må man bare spørge sig selv om: hvorfor nøjes de?
Jo, men tilsigtet og utilsigtet ondskab gør lige så meget ond på dem, den går ud over, så det er ikke nogen undskyldning, at være uvidende. Specielt ikke hvis denne uvidenhed bare gentages og gentages, og går ud over flere og flere mennesker. Desuden: hvem ellers skulle forstå det, hvis ikke læger? De er hverken analfabeter, bogholdere, bagere eller flaskedrenge, vel? Hvem skulle så ellers forstå det, hvis ikke akademikere, der hævder sig uddannet i netop... at være oplært i sygdomslære?
Hvorfor tror du at de hævder det, så skråsikkert? Er de blinde? Er de døve?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hvordan få andre til og forstå hvordan det er å ha lavt stoffskifte?
Av justme i forumet Familielivet med stoffskiftesykdomSvar: 2Siste melding: 21-03-13, 11:55 -
Hvordan får jeg T3 op?
Av 78lykke i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 15-12-07, 20:44 -
Hvordan kan man bli trygg på mat?
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 68Siste melding: 07-12-06, 17:44

Svar med sitat

Bokmerker