Sitat Opprinnelig skrevet av Pingvinen Vis post
Er begge disse blodprøvesettene tatt på samme tid om morgenen klokken åtte cirka?

FT3 og FT4 er blitt lavere, noe som betyr at kroppen din ikke produserer nok stoffskiftehormon til og holde verdiene oppe..
Er siste prøven tatt senere på dagen, så forklarer det hvorfor TSH er blitt litt lavere.

Stoffskiftet vårt er ikke likt hele døgnet, og for og få et mest mulig korrekt resultat, så må prøvene tas om morgenen, helst klokken åtte pg medisinfastende.

At anti-TPO stiger og nå er over 40, sier det kan være et begynnende autoimmunt lavt stoffskifte.
Men anti-TPO kan også bli lett forhøyet ved revmatiske sykdommer.
Hvis jeg husker riktig, så er blodprøvene tatt omtrent samtidig mellom 11-12. Vil det kanskje ikke gi et korrekt nok resultat, eller?

Hmm, rart å si men dette er nesten litt spennende.. Haha. Skal til UL av hals på torsdag, veldig spent på hva undersøkelsene viser. Kommer med en oppdatering!

Og tusen hjertelig takk for alle dere snille sjeler der ute som tar dere tid til å skrive utfyllende og lærerike svar til meg!! Jeg er ikke like flink til å svare tilbake, men er mest fordi jeg ikke kan like mye om det som dere. Dessuten glemmer jeg ofte å sjekke ut forumet for svar.. Men dere er virkelig satt pris på, det skal dere vite!