Sitat Opprinnelig skrevet av Perlemor Vis post
Hei! Jeg "vet" at jeg har lavt stoffskifte, men når prøvene er fine, så er jeg frisk ifølge de kloke legene. Har anti-TPO på 422 og knuter på skjoldbruskkjertelen. De har vært sjekket flere ganger (biopsi).

Har hatt mange timer på Heggeli og heller ikke der ble jeg anbefalt medisin for lavt stoffskifte. Istedet ble det en matintoleransetest, og det viste seg at jeg er kasein- og glutenintolerant! Har holdt meg helt unna kasein og gluten, men ingen bedring.

For 3 uker siden tok jeg Sørlandsexpressen ned til Dr. Øverbye i Arendal. Hadde med en ganske fersk blodprøveutskrift, og etter at han hadde sett igjennom den, sa han at jeg hadde Hashimotos autoimmune thyreoidbetennelse! For en lettelse å endelig få en diagnose!

Har tatt Armour i 3 uker, begynte forsiktig og går pr. idag på 120 mg. Høres det OK ut? Merker ingen bedring.

Arendal synes jeg er langt unna for å bli fulgt opp. Er det noen der ute som vet om en fastlege som er "på vår side" - som kan dette med lavt stoffskifte/Hashimoto/armour. Helst i Bærum, Asker eller Oslo vest?

Jeg beklager at dette ble så langt, så tusen takk for tålmodigheten deres!

Beste hilsen
Perlemor
Det er viktig informasjon du kommer med Perlemor. Øverbye ser altså ut til å akseptere hypotyreose med prøvesvar innenfor normalen og lett forhøyet anti-TPO. Det er godt nytt for mange som gå i mange år uten å få hjelp. Håper du blir litt bedre etterhvert