Nå føler jeg meg veldig liten her, mot en kjempe stor ulve flokk...

Nå vet jeg ikke hvordan dere ser dere for meg, hvordan jeg er. Men jeg er ikke langt større en 1,60 m. Og skal jeg gå til fastlegen min å kreve å få større dose, til tross for at "alt er normalt", vil han "henge meg"!!!! Og jeg har veldig lite mulighet til å bytte fastlege. Jeg bor på en liten plass, hvor de er få muligheter, og begrenset med utvalg.

Og i tillegg, vet jeg jo ikke hva som feiler meg. Om jeg har kreft, eller om det er noe annet som sliter på meg. Sliter jo med UVI som kommer og går, og har en kraftig betennelse i prostaten. Alle disse tingene, tar jo "rotta" på en hver menneske.

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Normal.
Det er jo noen som definerer hva normalitet er, og slik er det her også.
Og den normaliteten som er definert, er basert påstatistisk matematikk og ikke på menneskelige faktorer.
Derfor vil den også virke u-menneskelig for mange.

Litt om fritt T4.
Men måler et stort antall mennesker man antar er friske og får en masse tall.
Så bestemmer man setter grenser ved 2,5% øverst og nederst, og kaller dette for referansegrenser og kaller prøvene normale mellom disse.

Alle som var med i totalen var friske - også de over og under.......
Og hvorfor 2,5% ?
Hvorfor ikke 5 % ?

Hvorfor ikke snakke med folket å høre hva de forteller om sine symptomer og plager. Ta en med helhetlig vurdering. Ta med resten av skrotten også ?

Stoffskiftet kan jo ikke måles.
Det er jo bare mengden stoffskiftehormoner i blodet som kan det. Altså en forutsettning for å ha et stoffskifte.
Men trenger ikke ha et perfekt stoffskfte fordi mengdemålingene føyer seg pent inn i en statistikk som er grunnet på friske mennesker.

Stoffskiftet foregår inne i cellene.
Stoffskiftehormonene må inn der - det holder ikke at de er i blodet......

Men til din undring helgemann.
Et gjennomsnitt av denne statistikken kan feks. føre til at fT4=15 blir mitt i blinken.
Men vis du en gang hadde 22 da du var frisk og rørig ?
Jo - da styrer behandlerapparatet mot at du skal ha 15 - og ikke 22.
Og det fortvilandes er at de nekter å ta inn over seg at det kan være anderledes.
Jeg var selv offer for dette i mange år - til jeg tok kontroll selv.
Bra skrevet!

Hvordan og på hvilke måte tok du kontroll? Og bytte fastlege her, er lite vits.