Oi, nå blir jeg nesten rørt av at jeg har fått så gode svar fra dere, BenteR og Kevlin!

Sitat Opprinnelig skrevet av Pingvinen Vis post
Hei!
FT4 er et for-hormon. Din FT4 ligger helt nederst i området. Jeg er en av dem som ikke trivst med FT4 så lavt.
FT3 ligger midt i området, og utifra dine prøver ville jeg, utifra egen erfaring, sagt at ditt stoffskifte ikke er optimalt, men er for lavt til at min kropp hadde hatt det optimalt. Det positive er at du ikke har antistoffer, så det er ikke snakk om den auto-immune varianten iallefall.

Jeg ville ut ifra prøvene spist en høydose d3 (ikke bruk d2!) i seks uker, og så fått tatt nye prøver av både d-vitaminene og stoffskiftet
Jeg har begynt å ta D3-tilskudd som jeg fant hos helsekosten. Det er en gul pakke, står at en tablett skal tilsvare 200% av daglig dose. Mener å ha sett en variant i Sverige som er fra samme merke, men høydose. Kanskje jeg bør ta meg en tur over grensa.. Men tror du at mine blodprøveresultater i forhold til stoffskiftet kan gi disse plagene som jeg nevner? Forstår at D-vitmangel kan gi plager, men igjen; jeg har hatt det tidligere og reagerte ikke på samme måte. Tror ikke det var noe lavere nå enn det det var da heller :/ Frustrerende!

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
Ikke så langt det, da
Veldig mange - også/særlig leger - henger seg fast i blodprøvesvarene. Det er det første som er ødeleggende mtp diagnose :

Når det gjelder lavt stoffskifte, så kan det sammenlignes litt med diabetes; det finnes også en type 2 hypotyreose.
Om du har hypotyreose (også type 2) kan du finne det ut ved å måle temperaturen din tre dager etter hverandre.
Les mer i (f.eks) denne tråden:Kliniske tegn bedre enn blodprøver. Stol på dere selv - og termometeret... - her Anisa:

Bladet VOF (Vitenskap og Fornuft) skrev om skjoldbruskkjertelen og lavt stoffskifte (også type 2) ifjor -
kanskje du kan låne bladet på et bibliotek nær deg..?
Hvis du har for lav kroppstemperatur (som beskrevet av Barnes) så kan du jo fortelle fastlegen det -
samtidig som du gir ham/henne en kopi fra artikkelen i VOF.
Mao; ingen grunn til og vente i ukesvis - første ting imorra tidlig; ta tempen

pssst: dette var langt!
He he, godt at noen faktisk gadd å lese gjennom sytingen min .. Og dette var da ikke langt i det hele tatt, kun behjelpelig! Skal uten tvil ta tempen fra og med imorgen for å se åssen ting står til. Vanligvis tror jeg at jeg har hatt en temperatur på rundt 36. Får man behandling på samme måte som "vanlig" stoffskiftesykdom med lavt stoffskifte type 2, tror du?