Hei Anisa
Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
[INDENT]

Sikke noget! 2 timer?? Det var hurtigt. Det var altså hurtigt.
Ja, må si jeg lurte litt jeg også.

[INDENT]
Nu ved jeg ikke om det betyder noget for validiteten af resultatet at "hjemmetesten" er udført med Nascent Iodine, idet sædvanligvis bruges 5% Lugol's Solution, til formålet. Alligevel vil 3 dråber af Nascent Iodine (jeg selv om min søn bruger), overhovedet ikke kunne komme i nærheden af "for meget". Skulle det dog vise sig efter nogle dage, at trods Nascent-dråber indvortes, forsvinder flekken alligevel inden der er gået 24 timer og derfor burde man gå lidt op i antallet af dråber, da ville jeg selv skaffe 5% Lugol's Solution (link til her), for at teste efter, før antallet af dråber øges.
Ok, så da skal vi/han ta det innvortes, altså drikke 3 dråper i vann i løpet av dagen? Jeg har sett du har skrevet om framgangsmåten på armen, men dere tar det innvortes? Jeg har trodd at dere bare smørte det på armen, jeg

Så har jeg også trodd at det bare var Nascent Iodine dere brukte. Men hvis vi trenger Lugol's for å teste på nytt så bestiller jeg det.

[INDENT]
Man siger, at struma starter med jodmangel, fordi kirtlen forøger sit omfang for at udnytte selv de færreste jod-atomer der cirkulerer i kroppen, for at øge mængden af thyreoideahormoner. Derfor er det ikke alle med struma, der udvikler lavt stofskifte idet den forstørrede kirtel udnytter jod til den sidste atom, men det virker ikke i al evighed. Dannelsen af knuder i strumaen, kobles ofte til forstyrrelser i denne vokseproces, fremkaldt oprindeligt af jodmangel... Meget spændende. Jeg mener at have læst at det kan tage flere måneder, endda op til et par år - afhængigt af hvor længe man har haft struma - til den begynder at skrumpe igen. Altså hvis det var jodmangel, der oprindeligt er årsagen til misseren.
Vi vet ikke hvor lenge han har hatt denne strumaen, så jeg håper at jodtilførsel skal forhindre at han utvikler lavt stoffskifte. Jeg har også hørt at struma starter med jodmangel, så derfor syntes jeg det var viktig å teste det. Og det stemte jo.

Hvad sagde din mand til at blive "testet"? Du er en rigtig god ven! Hvad har I tænkt jer at gøre?
Han hadde ikke noen motforestillinger. Han har ikke satt seg inn i noe selv, så han stoler på det jeg sier. Jeg tenkte vi kunne begynne med Nascent innvortes og se om det retter på noe.

Tusen takk for at du tar deg tid til å svare, Anisa