Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
Når du har så lavt aldesteron, hvordan er elektrolyttprøvene dine?
De er helt fine, men jeg skal innrømme at jeg nok får i meg en god del salt.. Så lenge bakover i tid som jeg greier å huske, har jeg bestandig hatt en hang til salt. I perioder har jeg også rett og slett spist rent salt..

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Behandles den lave aldosteronen din?
Den ble behandlet med Florinef helt til endokrinologen fikk meg til å slutte slik at denne kunne se at det var sant at jeg hadde lav aldosteron også uten tabletter og slik at vi kunne gjøre målinger av reninaktivitet.. På forrige konsultasjon på sykehuset var vi enige om å trappe ned og slutte på binyrestøtte for å kunne gjøre målinger upåvirket av medisiner. På neste konsultasjon skulle vi vurdere ev. Synactentest hvis prøvene tilsa det. Derfor bestemte jeg meg for å gi det en sjanse frem til denne konsultasjonen som heldigvis er neste uke. Forma er rett og slett håpløs, så kommer jeg ingen vei med endokrinologen, begynner jeg på igjen med noe binyrestøtte uansett hva de sier. Men det hadde vært greit å få en diagnose på papir fra en endokrinolog for fremtiden..

Sitat Opprinnelig skrevet av Bettie B. Vis post
Jeg satt akkurat og leste om binyrer og aldosteron i boka til Janie Bowthorpe: Stop the Thyroid Madness. Hun skriver (min oversettelse):

Når aldosteron blir for lavt, som er mest vanlig hos binyrepasienter, vil nyrene dine skille ut for mye salt, og det fører til lavt blodtrykk, lavt blodvolum, høy puls og/eller hjertebank, svimmelhet eller følelse av å være lett i hodet (light headedness) når du står, utmattethet og lyst på salt. Symptomer på lavt aldosteron kan også omfatte hyppig urinering, svetting, og tørstefølelse. Temperaturen din kan også stige litt. )
Noe av dette stemmer for min del, spesielt svimmelhet, light headedness, utmattethet, ubegripelig saltbehov og veldig tørst.
Elektrolyttnivå i blodet er normalt, muligens pga. spiser mye salt? Tørste har sanns. også sammenheng med saltinntak, selv om dette gjelder i perioder med mindre/lite salt og. Blodtrykk(120-130/68-75) og puls(60-65) er for tiden "normalt", men svinger en del begge veier. Fortsatt ikke varm, men fryser ikke konstant som før stoffskiftemedisin.

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
Hei
Det eneste jeg opplevde av de symptomene du skriver over var hyppig urinering. I tillegg hadde jeg hodepine som stammet fra lav aldosteron. Jeg brukte salt og hodepinen er borte. I stor grad også den hyppige vannlatingen.
Jeg får også VELDIG hodepine av lav aldosteron, men salt hjelper ikke for min del. I perioden jeg brukte florinef var jeg tilnærmet velsignet "hodepine-fri", og det var noe av det første som kom tilbake når jeg sluttet med dette..

Jeg har også blitt enormt plaget med veldig røde øyne - ser ut som om jeg har vært skikkelig på fylla.. Har en flaske "Clear Eyes" i lommen hele tiden.. Det hjelper ei stund i hvertfall..