Sitat Opprinnelig skrevet av Mumimamma Vis post
I helga hadde jeg første tilfelle av fall mot siden i det musklene "plutselig gir seg" ledsaget av lynende følelse.. Liknende opplevelse i morges.. Har også "brennende muskler-følelse" i sete, lår og skuldre/arm.. Har tenkt at alt dette er en kombinasjon av feilstilling i korsryggen og stressmuskler som følge av arbeidspress, men det nye ordet - "muskelatrofi" spøker rundt i hodet mitt.. Har såvidt slått opp på hva det er uten å få noen god forklaring, men ser at det kan ha sammenheng med stoffskifte og binyrer..

Føler at ting går feil vei nå..
Jeg begynte med akkurat slik du beskriver i juni i fjor. venstre ankel er mitt verste område og jeg er 100 % avhengig av ankelstøtte eller skoletter som støtter ankelen for og kunne gå uten og ramle hver gang ankelen svikter.
Jeg har ikke klart og finne ut om svikt og strøm/lyn-følelse inntreffer samtidig eller om den ene før det andre, fordi det for meg virker som det skjer samtidig.
Jeg har også klaget på at de store muskelgruppene i perioder regelrett brenner og svir.
Nevrolog sa at jeg hadde grenselave målinger på NEG, men jeg har ikke hørt om muskelatrofi. Må lese meg litt opp på det.
Mine binyrer er heller ikke ok, selv om legen visst ikke er enige i det.
God bedring og håper du finner overskuddet til og hangle deg gjennom tiden frem til at du har opparbeidet deg rett til sykepenger igjen.
Det er en straff nok og være kronisk syk, om man ikke samtidig skal måtte tenke på redselen for og stå uten inntekt.